Spotify höjer priserna

Från sajten:
image

Spotify har under gårdagen meddelat att priset går upp för samtliga av deras abonnemang.

Räkningarna blir dyrare och nu även dina streamingtjänster. Spotify har meddelat att de höjer priserna globalt för samtliga abonnemang. Från 109 kronor till 119 kronor har nu priset ändrats för singelabonnemanget. Duo har höjt till 169 kronor och familje-abonnemang kostar 199 kronor i månaden. Ett singel-abonnemang kostar nu lika mycket som Apple Music.

Utvecklingskostnaderna för det ljusa Spotify-temat skenar iväg. :wink:

4 gillningar

Fortfarande billigt för att lyssna på all världens musik. Dock i sämre kvalité än konkurrenterna.:sunglasses:

Ahh, det förklarar varför syrran alltid dissar mig för jag lyssnar på Blümchen.

Då blir det dags för mig att prova Apple Music istället. Girighet i dess sanna bemärkelse att de ska höja priserna för en tjänst som är exakt likadan som den var när jag blev betalande kund hos Spotify för typ 10 år sedan.

Spelar ingen roll vilken kvalité du lyssnar på det om vi skall vara ärliga.

Girighet? Lol Spotify går ju med förlust! Bara senaste kvartalet tror jag de gick med +1 miljard kr i förlust.

200kr för familjen, igen större höjning men hur ställer sig konkurenterna? Är det Apple Music och Youtube Music som är utmanaren?

Ungefär så här ser marknaden ut. Förutom Apple är Amazon, Tencent och YouTube Music stora.

Dom här siffrorna är nog betalande kunder eftersom vissa inte har reklamabb.

Youtube Music Family är 180 kr så lite billigare men då slipper man ju även reklamen i Youtube. Frågan är ju om Google höjer med

Skaffa det via typ Ukraina så blir det nog ännu billigare, Turkiet ska ju vara billigast men kräver kort som är utfärdat där verkar det som…

Funderar ifall det inte är dags att flytta från Spotify Family till Apple one family. 249kr i månaden men då får man ju musik, spel, tv och 200gb icloud.
Apple börjar ju kännas som en bra deal nu.

2 gillningar

Ångrar inte en sekund jag bytte över till Apple Music som har bättre kvalitet. Vissa låtar fanns inte men inte hela världen.

Är det dags nu alltså?

Bytte när det hette Beats och har aldrig ångrat mig.