Spotify gillar inte Apples nya bundle

Från sajten:
image

Igår presenterade Apple den efterlängtade samlingstjänsten för sina tjänster – Apple One. Spotify har inte längtat efter den.

Apple One där Apple TV+, Apple Music, Apple Arcade och iCloud ingår i ett abonnemang för 155 kronor i månaden, samt ett familjealternativ för 199 kronor. Tjänsten togs emot med glada miner av Apple-användare men Daniel Ek ler inte.

Redan under eventet gick Spotify ut med sin reaktion på nyheten:

”Ännu en gång använder Apple sin dominerande ställning och orättvisa metoder för att hindra konkurrenter och beröva kunderna, genom att främja sina egna tjänster. Vi uppmanar konkurrensmyndigheter att agera direkt för att stoppa Apples konkurrenshämmande beteende. Om ingen gör något kommer de att åsamka utvecklare oåterkallelig skada och hota vår gemensamma frihet att få lyssna, lära, skapa och kopplas samman”.

Spotify har varit öppna med vad de tycker om att Apple pushar sina egna tjänster i enheterna, monopolet som uppstår och girigheten av att ta betalt av prenumerationstjänster som användare tvingas teckna via Appels butik. Vilket flera tagit efter och sätter Apple i en utsatt position.

Vad tror ni – behöver Spotify oroa sig för framtiden?

Via: Di Digital.

Ja.

Jag har hört två personer bara i dag som är missnöjda med Spotifys utspel och som funderar på att skaffa Apple Bundle till familjen.

2 gillningar

Sluta klaga och jobba på att utveckla sin tjänst istället. Vad hände med deras Watch app.
Skall bli intressant och se om dom har stöd för HomePod när det släpps.

4 gillningar

Jag avvaktar med family bundle tills de har klargjort vad det kostar att utöka lagrinsutrymmet (har 2TB idag) men jag säger upp mitt Spotify Premium Family den här veckan. Delvis pga detta eviga gnäll på Apple (pallar inte offermentaliteten), delvis pga att de förstört navigeringen i appen med en massa j-a podcasts som jag inte vill ha och inte kan välja bort. Plus som tidigare nämnts att de fortfarande inte har någon lösning för Apple Watch, och därmed knappast lär satsa på Homepod heller.

2 gillningar

Ännu värre med podcasts i Spotify är att de försöker göra podcasts till nåt som är Spotify specifikt. Borde inte ens få heta podcasts om det endast går att spela i Spotify.

3 gillningar

HomePod har väl ändå funnit länge i flera delar av världen?! Har inte Spotify lyckats lösa det än är det skandal. Precis som att de inte fixat till det för Apple Watch. Hur kan det inte vara prioriterat?

När det gäller HomePod som har det bara funkat med Music hittills. Nu kommer det ju gå att ändra musiktjänst men utvecklarna måste lägga till stöd för det.

Jag tycker Spotify funkar till det jag använder det till men om de inte suttit och klurat på vad de behöver göra när något som Apple One kommer så är det ju tjänstefel. Detta Apple gör nu har ju varit på tapeten länge. Google kommer kanske med sin egen med. Så sluta lipa och vässa tjänsten istället

2 gillningar

Så Spotify fungerar inte överhuvudtaget på HomePod? Är det Apple som låst det i USA eller är det Spotify som är sena på bollen och inte fixar support? (Sorry, jag har inte hängt med i hela HomePod grejjen, tog förgivet att Spotify skulle fungera efter några månader när HomePod släpptes i USA…)

Bara Apple Music som funkat, beslut av Apple.

Stödet kommer. Om nu Spotify orkar utveckla en app.

Någon som har nåt tips på hur man enklast får över alla sina listor i Apple Music från Spotify? Vill ju se om allt finns eller hur mycket av ens låtar i listor som försvinner

Appen Songshift är grym!

1 gillning

Ska kika på den då

1 gillning

Spotify ni lever pga Apple och Google

Och Apple Music finns på grund av Spotify :slight_smile: Men Spotify är som ett gnälligt barn just nu, ingen sympati från min sida.

2 gillningar

Gör dom?

Spotify satte ju startskottet med streamingtjänst för musik medans Apple var kvar i många år i det trötta iTunes där man skulle köpa varje enskild låt eller album. Så nog fan har de gjort ett avtryck på världen :slight_smile:

4 gillningar

Nej dom var verkligen inte först.

Ärligt ditt klagande på iTunes är bra tröttsamt speciellt med tanke på att den tjänsten betalade MEST av alla till artisterna.