Spotify dansar in på Apple TV

Från sajten:
Spotify dansar in på Apple TV | Teknikveckan


image

Spotify lanseras till slut på Apple TV och det sker idag. Förfarandet för att komma igång påminner om flera andra appar där du skriver in en unik kod i din webbläsare och så loggas du in på Spotify på Apple TVn.

Versionen på stora teven är mer eller mindre identisk med exempelvis Playstation 4-appen och vi kan bläddra mellan vårt bibliotek och Spotifys rekommendationer.

Om det inte dyker upp i App Store så hittar du det under redan köpta, men inte installerade appar i App Store för Apple TV.

Detta innebär att Apple TV också blir en Spotify Connect-enhet.

Samtidigt blir det möjligt att kontrollera Spotify via Siri för alla som har iOS 13 – vilket alla borde ha.

Spotify Apple Tv Esse Oceanlab

Nyheten kom först via vår Facebook-grupp Applebubblan.

Annons: Saknar du Apple TV? Köp den hos Webhallen.

1 gillning

Hittar den inte #tålamod

bild

Enligt senaste uppdateringen av Spotify som kom idag ska nu Apple TV äntligen fått sig en Spotify app, helt underbart ju! :sunglasses:

1 gillning

Hittar nada i App Store :-/

1 gillning

Jag hittar den ej

Kommer kanske Later :joy:

Verkar hålla på och rullas ut så ha lite tålamod.

1 gillning

Fel folk att be om tålamod… :joy:

2 gillningar

Hittade appen men jag använder inte Spotify. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Spotify Connect de e kärlek de :heart_eyes:

Någon som fått Siri att fungera för att styra Spotify på iPhone?
Siri säger bara att Spotify inte stödjer detta när jag försöker.

Japp funkar för mig att säga spela “insert random artist” på Spotify tex.

Ok, märkligt… ser att det är någon mer på feber.se som får samma svar som mig när de försöker.

Jag kör dock betan, så kan ju vara något de löst!

Jag hade detta problem också. Testade nu i morse igen och då funkade det.
Jag har inte gjort eller uppdaterat något.
Det ända som vart annorlunda nu när jag prövade i morse sa Sira att “siri needs access to your spotify data, is that ok?” jag svarade ja, och sen funkar det.

Testade för några dagar sen… lika efterbliven som Spotify i Apple CarPlay… går inte att sortera spellistorna som man vill. Alltid äldsta låten först. Helt jävla odugligt faktiskt.