Inga av mina enheter kunde längre kopplas till mina AirPods pro gen 1 så jag tog bort de från iCloud och parade om. Sedan dess får jag varning stup i kvarten om att ”ägaren” kan se min nuvarande plats. De här varningarna började också dyka upp på min jobbmobil. Har testat ta bort och starta om enheterna och koppla igen på både privata och arbetstelefon men får hela tiden varningarna. Någon som varit i liknande sits eller har tips på vad jag kan göra?
Pröva att ta bort dem från ditt Apple-Id via Hitta-appen och sedan nollställa dem.
Förresten, det är inte så att du har två olika Apple-ID jobb/privat?
Tack för svar Jag har gjort det där steget ett par gånger men det gav inget resultat. Men av någon märklig anledning nu så har jag inte fått någon sån notis på snart ett dygn. Håller tummarna och avvaktar.
Det här hände mig några gånger också , men inte lika frekventa varningar så som du får. Jag provade samma steg som du men det fortsatte bara men sen efter en tid så slutade det bara
Jag upplever att det där med att plocka bort enheter från ens iCloud-konto är svajjigt. När min fru kopplat sina AirPods till min iPad så vill dom såklart koppla upp sig mot min telefon och dator så jag måste ta bort dom från mitt iCloud och ibland funkar det och ibland funkar det inte, ibland försvinner dom direkt och ibland tar det flera dagar.