Space (SpaceX i detta fall)

ni missar väl inte spacex uppskjutningen på 10min?.
iofs "bara" en CRS.. Men kul ändå.

3 gillningar

denna länk Är bättre

2 gillningar

Fan va coolt!

Får se om den kommer upp idag då , ja satt uppe 10 april o skulle kolla … men blev inställt

1 gillning

Oj, jag har fan missat detta :joy:

Man kan ju inte veta allt :wink:

1 gillning

som att vissa Inte bryr sig :wink:

1 gillning

:+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Nej alltså någon gräns får de finnas :joy:

Haha :joy::+1:t2:

1 gillning

Jag älskar SpaceX och allt de gör. Men detta visar att det är problematiskt när det bara finns en spelare på marknaden.

Från sajten:


SpaceX har skjutit upp ännu en raket, den här gången en trippelbooster Falcon Heavy-raket.

Raketen sköts upp i omloppsbanan på söndags kvällen den 15 januari. Uppdraget USSF-67, som ska placera last i omloppsbana åt den amerikanska rymdstyrkan, lyfte från Launch Complex 39A (LC-39A) vid Kennedy Space Center i Florida klockan 17:56. ET.

Bara minuter efter uppskjutningen återvände de två sidoboosterna till jorden och landade vid landningszonerna 1 och 2 vid Cape Canaveral, bara en kort bit från uppskjutningsplatsen. Den tredje boostern fortsatte med under raketens andra etappen och kommer inte att återställas.

Detta var den andra uppskjutningen för Falcon Heavy sedan november 2022 och den femte sedan den första uppskjutningen i februari 2018. När det gäller kraft placerar sig Falcon Heavy mellan SpaceX:s Falcon 9-raket och Super Heavy som planeras skickas iväg ut från jorden under de närmaste månaderna.

SpaceX livestreamade uppskjutningen från Kennedy Space Center och går att se på ovan YouTube-klipp och Elon Musk passade på att twittra om något som inte handlar om twitter.

https://twitter.com/elonmusk/status/1614775803644116993?s=20

Via: Digital Trends

 

3 gillningar

måste se det live någon gång

1 gillning

Riktigt coolt.

2 gillningar

Var ett par kilometer från Cape Canaveral 1996 när rymdfärjan sköts upp bemannad. Det var riktigt häftigt, såg färjan och dess flamma först, strax efter kom mullret...

2 gillningar

magiskt.