SOS Alarm släpper ny app som alla borde ladda ned

Har du appen ser du väldigt lätt din exakta position (lon/lat). Operatörer kan då be sig öppna appen och kan dubmeddela din exakta position även om du inte ringer från appen.

Jo det funkar ju men det hade ju varit bra om det skedde automatiskt typ vid en bilolycka. Då kanske man behöver fokusera på annat än telefon.

Absolut är det bättre, men det är ju definitivt ett stort steg framåt. Förstår inte varför folk är så negativa till att det tar ett stort kliv framåt.

1 gillning

Jag är helt klart positiv till detta, laddade in den direkt.

1 gillning

De här e sjukt bra tycker jag!

2 gillningar

Lägger man den på Hemskärmen så behöver man inte leta efter den…

Fick för en stund sen mitt andra meddelande på en vecka från appen, första var om en bilolycka kanske 1 km bort, och för nån timme sen om att det brann i ett hus när centrum…

Var jag som elda lite bara!

Konstigt, ingen av dom verkar SN skriva om eller så hittar jag det inte bland alla annonser :-/

Tycker SN låst ned hela sidan för oss som inte betalar :smiley:

Japp, tom samhällsviktig och “personviktig” info har dom låst, men rubrikerna brukar ju finnas där.

Personviktig: tex sånt som berör viktig info om diabetes mm mm

På Kanal 5 går de ett program som heter SOS Alarm, varje samtal dom får börjar med att ta reda på vart dom befinner sig (tar ibland flera minuter) att få fram… Fatta va många minuter dom kommer tjäna på denna app…

Har installerat den och testar om det går att öppna appen via Siri men det går tyvärr inte.

Skapa en genväg

hur så? vet inte hur man gör…

Då får du la lära dig :+1:

Here you go!

Öppna länken i Safari på din mobil. Jag har ställt in så allt du behöver säga till Siri är “SOS” så öppnas appen.

https://www.icloud.com/shortcuts/d49da2ad8efa490cba4fbe97e6da7084

3 gillningar

Genvägar säger att den skapades i en nyare version, men har nyaste så du kanske kör på en beta av macOS?

Den är för iOS!

Japp, jag vet så det var där jag fick meddelandet…

oops, menade iOS :smiley: