Sortering av grillpåsar

Ni vet de där påsarna som grillad kyckling eller andra färdiggrillade köttdetaljer säljs i butikerna? Vi hade en dispyt hemma hur det skulle källsorteras.

Min kära livspartner hävdade papp då utsidan är gjord av papper medan jag hävdade plast för insidan och "fönstret" är gjord av plast.

Efter lite googlande kunde vi konstatera att det skall sorteras efter vilket material som väger tyngst - sagt och gjort åkte vågen fram och vi kunde konstatera att plasten väger nästan dubbelt så mycket!

4 gillningar

Enklast är att göra som Severyd, ät upp emballaget också så hamnar allt i avloppet till slut. :joy::rofl:

Stackars @Sevis - känner att han verkligen bilat sig en image av allätare :slight_smile:

2 gillningar

Ingen fara, min sambo säger likadant… Ge de till Mathias, han äter säkert upp de… :man_shrugging:t2:

3 gillningar

På återvinningscentralerna säger dom att allt som innehåller plast ska sorteras i ”plast” 1-0 till @Esse :muscle:t2::smiley:

Om det inte luktar konstigt eller smakar konstigt så äter man. Förstår inte varför folk kastar mat bara för att den stått i kylen några dagar :face_with_rolling_eyes:

1 gillning

5 dagar, där går min gräns… Om vi pratar matlåda… Allt annat som har ett datum på sig, ja där e de bara lukta och smaka… E de bra så käka… :slight_smile:

kan man inte rivabort plasten och sorta i båda papper å plast?

2 gillningar

Då är jag en större get än du :joy:

1 gillning

Såklart!

1 gillning

Så är det inte här, vissa saker ska i hushållsavfall eller brännbart. Här hade nog en sådan påse hamnat i hushållsavfall.

Det löser de på återvinningen.

Hur då?

Ingen aning - läste det här: https://www.ftiab.se/176.html

1 gillning

framtida inslag för tv?

Faktiskt! Vilken bra idé!

Jag har frågat polisen Malmö btw men inget svar ännu om drönare

1 gillning