Sonys Gran Turismo-film får släppdatum

Från sajten:
image

Sony fortsätter satsa på att göra om sina kändaste spel till film och nu har detaljer om Gran Turismo avslöjats.

Science Fiction-regissören Neil Blomkamp som ligger bakom filmerna District 9 och Elysium ska ta Sonys racingbilar till vita duken. Filmen ska släppas på bio den 11 augusti 2023 och handlingen baseras på en sann historia.

Handlingen kretsar runt en tonåring som vinner flera tävlingar i spelet Gran Turismo, detta leder honom till en chans att få tävla och köra med riktiga bilar.

Via: Eurogamer

1 gillning

Jag minns när spelet Gran Turismo kom ut för 100 år sedan. Jag spelade dag och natt tror jag. Minns också att jag lyssnade på The Cardigans och albumet Gran Turismo. Den CDn hade dom gjort något med och hade en god lukt på vill jag minnas. Perfekt tillsammans!

Jag spelade spelet så mycket så jag faktiskt blev skapligt bra på det. Kunde det i sömnen! Tyvärr har jag inte spelat så mycket av dom senare spelen.

2 gillningar

Jag och en kompis spelade det jättemycket och vid något tillfälle så gick det ett ryckte att om man köper alla svarta bilar i spelet så skulle man låsa upp en specialbil som var superbra. Så vi köpte upp varenda svart bil vi hittade men tillslut så hade vi ett fullt garage med svarta bilar och det fanns fortfarande svarta bilar att köpa, så där blev vi lurade :joy:

2 gillningar

Jag minns en guldfärgad TVR som jag brukade få efter ett av dom längre race som varade någon timme eller två.

Minns också hur jag hatade Dodge Vipern som fanns i spelet. Omöjlig att köra tills man lärde sig den. Sedan fanns det ingen som kunde så den.

EDIT:

Dom där nattbanorna var ingen höjdare ibörjan heller. Sedan när man lärt sig den och känner sig stolt så låser man upp banan åt andra hållet! Bara börja om typ :smiley:

3 gillningar

Var det i 2an eller 3an man kunde låsa upp en F1/indy car-bil?
När man väl fått den var det ingen match att köra längre...

Jag minns inte. Jag spelade mest första spelet. Men minns den bilen från någon annan del.