Sony WH-1000XM5 - stort ljud men mycket plast

Från sajten:


Sony har släppt Sony WH-1000XM5 som bjuder på förbättrat ljud, en ny design och bättre brusreducering men lever de upp till förväntningarna?

Over-ear-hörlurar finns det drivor av men Sony är ett av få bolag som varje år blir hyllade för sitt fina ljud och nästan perfekta brusreducering. I videon ovan går vi igenom allt som är nytt och går även igenom vad vi faktiskt tycker om deras senaste hörlurar.

RECENSION: SONY WH-1000XM5

FÖRDELAR

  • Ljudet
  • ANC
  • Sitter riktigt bra på huvudet
  • Batteritiden
  • USB-C
  • Egen App med Equalizer

NACKDELAR

  • Priset
  • Känns otroligt plastiga

DETALJER

Akustisk konstruktion: Sluten

Högtalarelement: Dynamiska

Hörlurstyp: Over-ear

Touch-Kontroll: Play/Pause, Nästa låt, Föregående låt, Volymkontroll, Svarsknapp

Kabelansluten: Ja

Typ av kontakt: 3.5mm

Trådlös: Ja

Bluetooth-codec: LDAC, SBC, AAC

Bluetooth-profil: HFP, HSP, A2DP, AVRCP

Bluetooth-version: 5.2

Batteritid vid användning: 40 h

Tillgängliga färger: Svart, Vit, Silver, Beige

Frekvensomfång (max): 40000 Hz

Frekvensomfång (min): 4 Hz

Impedans: 48 Ω

Känslighet: 102 dB/mW

Mikrofon: Ja

Pris: ca. 4490kr

SAMMANFATTNING

Sony bjuder på marknadens bästa ANC (Active Noise Cancelling) med sina WH-1000XM5 som är ett par over-ear hörlurar som sitter riktigt skönt på vårt huvud. Vi får ett kristallklart ljud med riktigt kraftig bas, och med den medföljande appen som vi kan ladda ner både från App Store och Google Play kan vi ställa in ljudet precis som vi önskar med dess egna equaliser. Även om priset är högt så får vi marknadens vassaste over-ear hörlurar.

BETYG: 4.5 / 5

2 gillningar

Jag har haft mina sedan dom släpptes. Dom börjar bli lite slappa i glidfästet på ena sidan, kåpan glider ut av sig själv så jag får justera den ibland.

Det kom en uppdatering till dom, förra veckan, som förbättrade ANC ytterligare lite.