Sony lanserar en ny kontroll till Playstation 5

Från sajten:
image

Sony har presenterat en ny handkontroll.

Sony har haft ungefär samma handkontroll under senaste 25 åren till sin spelkonsol Playstation.

Men nu har Sony valt att presentera en helt ny handkontroll till deras kommande konsol Playstation 5. Bland funktionerna finns Haptic feedback, adaptive triggers som går att anpassa efter spel och en ny dela knapp.

Playstationen 5 handkontroll

Hur konsolen kommer se ut är fortfarande dolt i dunkel men handkontrollen är trots allt det vi oftast tittar och håller i. Så vad tycker ni om den nya kontrollen. Kommentera gärna här under.

via: The Verge

1 gillning

Xbox tänker jag.

Esse approves!

Nu har inte jag spelat på playstation på länge men innan så hade jag alltid svårt för att tummarna hamnar på olika ställen på kontrollen vilket gör att den har känts som att det är en felaktig layout.
Jag använde oftast den vänstra analoga spaken och de högra knapparna vilket gjorde att speciellt vänstra tummen fick vrida sig på ett sätt som kändes obekvämt.
bild
Det ser ut som jag fortfarande skulle ha det ”problemet” men i övrigt så tycker jag den både ser bekväm och snygg ut.

1 gillning

snygg med analoga sitter fortfarande fel i mitt tycke.

Ser trevlig ut, hade dock hellre haft en helt svart.

1 gillning

Jag tror det kom en helt svart också

Symmetri vs funktion, alltid lika svårt

Ja där tycker jag dock att Xbox lyckats bättre. Känns som att Sony kör sitt race bara för att den har blivit ett varumärke och det ska synas att det är en sonykontroll. Oavsett om det inte är lika ergonomiskt. Någon som spelar mer får rätta mig. Kanske funkar jättebra bara man vänjer sig.
Spelade flera hundra timmar FF7 och är rätt sugen på att spela nya versionen. Men flera tusen bara för ett spel och en handkontroll man kanske inte tycker är så bra tar emot lite.