Sony har sålt över 30 miljoner PlayStation 5-konsoler

Från sajten:
image

PlayStation 5 är över två år gammal men det har inte varit helt lätt att få tag på en konsol men trots bristen av PS5 ute i butiker har Sony sålt väldigt många.

När Sony höll låda på CES så passade de på att meddela att de har sålt över 3o miljoner PlayStation 5-konsoler vilket får anses vara en imponerande siffra med tanke på hur svårt det har varit att köpa en konsol. Sony verkar dock ha kommit ikapp för de passade även på att berätta att det kommer bli betydligt enklare att få tag på en PS5 från och med nu.

Produktionen har gått upp i tempo tack vare att komponentbristen har stabiliserats så inom en snar framtid kommer du förhoppningsvis kunna gå in på valfri elektronikkedja och köpa dig en konsol. Vill du se hela dragningen från igår kan du kika på den nedan.

1 gillning

Love it!!!!
Dom där sensorerna verkar ju awesome... och att dom dessutom fått Beat Saber till PS är ju grymt.
Man kanske ska satsa på PSVR2 någon gång framöver haha.

1 gillning

Aå jävla dyyyyrt bara men är sugen jag med :joy:

1 gillning

Jag veet men det kanske ändå är värt det? Men tänker att om man väntar ett år i alla fall och ser hur det ter sig.
Men dom sensorerna!!! Tror verkligen det kommer vara next level!

Japp! Känner att jag vill vänta och se vad det faktiskt kommer för spel sen också. Förra generationen bjöd ju inte direkt på några guldtitlar.

Absolut men jag tror verkligen på denna omgången!
Att dom fått Beat Saber är stort för den titeln håller Facebook hårt i.

1 gillning

Någon som köpt PSVR2?

Kan inte motivera priset, men riktigt sugen.

1 gillning

Känner detsamma, eller inte supersugen men intresserad.
Priset är ju ah… men hade varit kul att höra om någon annan testat.