Sony berättar att det blir lättare att få tag på Playstation 5

Från sajten:


Under dagen har vi kunnat se Sony Playstation sprida budskapet över sina sociala medier.

Budskapet är att det under 2023 blir betydligt lättare att lägga vantarna på en Playstation5-konsol. Det talar om detta med en ny trailer i form av PS5 News – Live from PS5, vilket är en samling scener med populära spel.

Kul detalj är att det finns lite svenska inbakat i videon.

Via: Playstation.

Nu när nyhetens behag har lagt sig så är jag inte lika sugen längre på att lägga uppemot 10 tkr på en PS5:a Det var jättebra för min plånbok att det inte gick att få tag på en :joy:

1 gillning

En PS5 kostar väl under 6 000 kr om man nöjer sig med digitala versionen.

10 000 kr är väl bara genom oseriösa säljare som försöker slå mynt av bristen.

10000kr var väl lite att ta i.
Jag betalade 5990kr för min snart två år sedan, efter det har dom väl höjt med 500kr tror jag.
Jag har den vanliga versionen.

Ja förmodligen, men likväl så var det uppemot 10 tkr som man fick punga ut om man ville få tag på en när PS5:an släpptes och den var ny :wink: Det gick säkert att få tag på en billigare om man var beredd på att stå i lång kö hos kedjorna som Mediamarkt, Webhallen etc, men så sugen var jag tydligen inte.

Jag köpte inte av ett oseriöst ställe som man fick punga ut för.
Jag visste att jag ville ha ett och hade stenkoll när butikerna släppte konsoler och då var jag beredd.
Det tog mig två veckor att få tag i ett när jag väl bestämde mig…
Det ska vara enklare nu.
Men alla gör ju som dom vill, för min del var det verkligen värt 6000kr, bästa konsolen hittills.

2 gillningar

Köpte i höstas och då räckte det med tipset att Elgiganten ofta har dem i lager i butiken, utan att skylta med det. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Ps5.... alltså vad är det med detta forum!?
Xbox är det som gäller!! :slight_smile:

Fick tag på en vid release och har modellen med diskläsare och betalade 5 990 jag med. Nu säljs väl samma modell för ungefär 8 000 men med God of War inkluderat.

1 gillning

Aah, säljer dom inte konsolen ensam längre?
Det var ju segt.

Webhallen har ju discversionen i lager att beställa direkt för 7290 obundlat eller med GoW för 7790

Såg att media markt har den obundlad för 7000.

Hoppas digital edition blir lättare att få tag på också. Bara en tidsfråga innan sonens PS4 dör... :wink: