Sonos uppgraderingsprogram

Hej allihopa!
Jag har ett problem, ett av många men vi tar detta först.

Jag kollar just nu på att addera en Sonos Sub (gen 3) till mitt nuvarande ljudsystem.
För tillfället har jag en Sonos Beam (gen 1) samt två Sonos One (gen 2).

Som det ser ut just nu så har jag 15% att tillgå genom mitt tidigare köp av min Sonos Beam.
Som jag förstå det kan jag utnyttja denna rabatt på 15% i Sonos uppgraderingsprogram.
Hur funkar detta egentligen? Finns det några nackdelar? Genom att utnyttja rabatten "genom" min Sonos Beam, förlorar jag något på detta?

Min tanke från början var att köpa en Sonos Sub (gen 3) genom "Sonos-certifierade renoverade produkter" för 7000:-. Genom min rabatt på 15% med Sonos uppgraderingsprogram får jag dock en ny Sonos Sub för 7224,15:-.

Tack. Hoppas ni förstår min fråga.

Som jag förstår det så är det ganska enkelt:

SÅ HÄR FUNGERAR DET

  1. Besök https://www.sonos.com/upgradeför att läsa om programmet.
  2. Logga in på ditt Sonos-konto (”Ditt konto”) på http://www.sonos.com.
  3. Kontrollera vilka produkter som är registrerade på ditt konto på fliken System. Giltiga produkter som är berättigade till Upgrade Program är tydligt markerade under Ditt konto, med uppgift om storleken på den rabatt som kan utnyttjas vid framtida köp. Öppna fliken Uppgradera under Ditt konto och följ anvisningarna för varje giltig produkt. Du kommer att bli uppmanad att godkänna dessa allmänna villkor för att få din rabatt.
  4. Din rabatt, med det rabattbelopp du har rätt till, kommer att bli tillgänglig och kan utnyttjas när som helst förutsatt att du är inloggad på Mitt konto på sonos.com.

Sen är det bra om du läser det finstilta i villkoren. Personligen hade jag valt en ny istället för en renoverad. Är trots allt bara ett par hundralappar det handlar om.

1 gillning

Inga nackdelar alls :slight_smile:

1 gillning

Läste lite om det och blev orolig när det stod något i stil med att enheten (i mitt fall Sonos Beam) blir avaktiverad (Recycle Mode), samt att man inte kan använda Beamen tillsammans med andra enheter i nätverket längre.

Tack för era svar!

Det gällde bara enheter som var EOL och de ändrade det efter massiv kritik :slight_smile:

1 gillning

Där ser man. Tack för dina svar, Peter!

Nu ska jag bara bestämma vilken färg jag ska ha 🤷