Sonos råkar skeppa extra högtalare med beställningar

Från sajten:
image

Ett fel i Sonos leveranser ser ut att ha drabbat flera kunder där de har fått mer än de beställt tillsammans med den extra kostnaden.

Flera kunder till Sonos har rapporterats i The Verge för att ha drabbats av mer högtalare än de beställt. En kund avslöjar att den beställt en Move för att sedan få en leverans med tre stycken. Vilket kanske inte låter så dumt om det inte vore för att Sonos har lagt på den extra kostnaden på fakturan.

När problemen uppdagats ville Sonos ha tillbaka sina högtalare och flera kunder tyckte det hela kändes orättvist för ett problem de själva inte skapat. Sonos har nu gått ut med en offentlig ursäkt och lovar att stå för alla kostnader som drabbat kunderna och erbjuder gratis returer.

Källa: The Verge

Intressant lagstiftning.

Kan vara bra att veta att i Sverige kan man kräva kompensation för att skicka tillbaka felaktiga varor. Antingen får firman som skickat fel prylar komma och hämta dem eller så ska man ha någon form av kompensation för besväret man lägger för att skicka tillbaka dem.

Jag har fått behålla varor vid några tillfällen och fått presentkort/rabatter vid andra tillfällen.

(Ja, jag är en jobbig kund.)

2 gillningar

Ja men det är bara vettigt - samma sak som att man har rätt att få ersättning för resor och annat vid reklamation (dock måste man komma överens innan, man kan inte bara ta ett flyg från Umeå till Stockholm, checka in på Grand Hotell och sedan komma med kvitton till butiken)

1 gillning

Du menar att jag måste betala för min hotellvistelse och Pet Shop Boys-konserten? :neutral_face: