Sonos Playbar vs HomePod

Med endast en kommer du tyvärr inte få bra tv/film ljud.
Med två så får du bättre stereo och till och med atmos. Vilket lämpar sig för tv/film.
Jag har två stycken till en tv. Det är bra, mycket bra.
Jag har en på kontoret. Den är bra för musiklyssningen men inte för film

2 gillningar

Jag kör två stora på min TV-bänk. Är otroligt nöjd med denna lösning.

2 gillningar

Hur tror du det blir med en? Duger det?

Blir en är tanken. :stuck_out_tongue: får se hur de låter. Är inte så kräsna. :stuck_out_tongue:

Blir de Inge bra så åker den upp till mitt rum ;p

Om du inte är kräsen varför köpa en överhuvudtaget. Lär vara bättre ljud med enbart tv-högtalarna. Nu får du mono som dessutom står långt ifrån teven.

Vill ha HomePod :slight_smile:

Långt ifrån? :joy: kanske är 40 cm från tv

Man kan ju köra home theater med en HomePod, vad innebär de då?

Det är långt i sådana här sammanhang. Det är som när man kör spelar upp en video på den externa skärmen men ljudet ut ur laptophögtalarna och då är laptopen mycket närmare skärmen än 40 cm.

Home theater är att man kan använda Homepods som högtalare för en Apple tv och får surround/atmos ljud. Men det är bara så mycket magi man kan göra med en högtalare.
Men ska bli intressant att höra vad du tycker och du har ju en backupplan.

1 gillning

Hur många ska du höra ifrån att en inte kommer låta närmelsevis som en soundbar?

I dag kommer mina 4 HomePod Mini och 1 HomePod! :heart_eyes::heart_eyes:

1 gillning

Blir inte ljudet dessutom dämpat bakom gardinen?

1 gillning

Ska prova och se :slight_smile:

Han ska se på tv som EPA-traktorer spelar musik. Högtalarna kommer vara riktade ut mot fönstret och basen på max så att alla grannar kan höra när Ernst sågar sina rundstavar på TV4.

5 gillningar

Ja, han bor ju i Värmland så :man_shrugging:t3::joy:

4 gillningar

@Randomdude skall bli oerhört intressant att höra vad du gillar din nya setup :slightly_smiling_face:

Blir bättre bas då. :joy::joy:

Det var väldigt obra :joy: för mono av det… burkigt, frugan var inte nöjd :joy:men 2 st mini fungerade helt okej faktiskt. Så den stora kan bli i mitt rum istället sen 2 mini nere vid tv

Så det blir nog 2 st mini och sen skaffa en AirPort Extreme och köp en sub så blir det nog bra, för det går väll att göra så?