Sonos på iPhones låsskärm

Hej alla
Jag har försökt söka mig till detta men inte hittat.
Kan man inte få så att sonosappen kan styras från låsskärmen på en iPhone? Alla andra ljudappar (som Spotify) så får man paus/spola/volym m.m. på låsskärmen. Tycker det är onödigt bökigt att behöva låsa upp och gå in i appen bara för att byta låt.
/Sledde

Går ej tyvärr…

Går den o lägga som widget ?.. blir ju lite halva vägen iaf :joy:

Nej

Men zoneplay finns som widget…

Oki :+1:t2:

Förr gick det ha sonos-appen på låsskärmen. Sen kom airplay 2 och då tog apple bort möjligheten så länge det finns airplay 2 enheter i nätverket. Har inte provat på ett tag men om en går in och stänger av airplay i alla sina enheter (typ apple tv) så kommer sonos appen tillbaka på låsskärmen. Då jag använder airplay ganska ofta så har jag inte testat detta på ett tag så jag vet inte om det fortfarande fungerar.

Till min play 1, som saknar AirPlay, får jag upp kontroller på hemskärmen.

Är zoneplay bra?

Magisk!

Sonobit funkar också som widget.

Bra musiksmak!:stuck_out_tongue_winking_eye::heart_eyes:

Bättre än ZZ Top.

Get out!

1 gillning

Tack för alla svar. Trist att Apple verkar ha förstört detta. Men konstigt att de inte kan lägga till det på samma sätt som ex Spotify har.
Får kanske kolla upp det med att ha funktionen som widget. Det som jag kan känna just nu är att sonos använder jag bara hemma och på alla andra ställen så kommer den bara att ta upp plats när jag snabbt ska kolla mina andra widgetar.