Fick hem min Move för några dagar sen, blev väldigt förvånad över hur stor den är men då den för det mesta kommer flytta mellan rum hemma spelar det ingen roll
Eftersom den marknadsförs som portabel och jag vill använda den på mina Sonos som finns på olika platser så stängde av högtalaren, la ner den i påsen som högtalaren kom i och la ner den i min ryggsäck med knapparna mot min rygg. Gick en liten bit och när jag kom fram hade den startat igång.
Jag tänkte att det berodde på att jag hade knapparna mot ryggen så för vägen tillbaka la jag ner den med knapparna utåt.
Efter en liten bit sluta musiken spela i mina hörlurar och jag börja höra musiken på en svag volym , jovisst så hade högtalaren startat och eftersom jag stängde av den i bluetooth läget så starta den i bluetooth läget och anslöt till telefonen och börja spela min musik, rätt pinsamt. Får försöka hitta en lösning för att slippa det här.
Har ett par funderingar som förhoppningsvis någon här kan svara på (jag har bara googlat lite, väldigt lite) :
-
Ljudet på bluetooth känns som det bara når 50-60% av vad den gör på Wi-Fi, gör jag något fel? Provat på iPhone bara
-
Jag har sonos högtalare på tre olika platser, olika Wi-Fi, men alla är kopplade till samma sonos konto. Jag antog att jag bara kunde ta min Move med mig och gå från ett ställe till ett annat och den bara skulle ansluta, men så funka det inte för mig. Jag hann inte prova så mycket mer än att starta om högtalaren och toggla mellan bluetooth och Wi-Fi men lampan lös bara orange. Nu när jag kom hem så lös lampan orange och anslöt inte till Wi-Fi där jag initialt anslutit högtalaren, även fast jag starta om den.
Jag höll inne ansluta knappen , infinityknappen, i 5-10 sekunder och då koppla den upp mot Wi-Fi.
Så till frågan: behöver jag göra något speciellt för att få min Move ansluta till de andra systemen utan att behöva nollställa högtalaren? Enligt instruktionerna behöver man använda dockan för att reseta högtalaren och jag har min ”fast” installerad så det kommer bli väldigt omständigt