Sonos Move - flera Wi-Fi/system

Fick hem min Move för några dagar sen, blev väldigt förvånad över hur stor den är men då den för det mesta kommer flytta mellan rum hemma spelar det ingen roll :slight_smile:
Eftersom den marknadsförs som portabel och jag vill använda den på mina Sonos som finns på olika platser så stängde av högtalaren, la ner den i påsen som högtalaren kom i och la ner den i min ryggsäck med knapparna mot min rygg. Gick en liten bit och när jag kom fram hade den startat igång.
Jag tänkte att det berodde på att jag hade knapparna mot ryggen så för vägen tillbaka la jag ner den med knapparna utåt.
Efter en liten bit sluta musiken spela i mina hörlurar och jag börja höra musiken på en svag volym , jovisst så hade högtalaren startat och eftersom jag stängde av den i bluetooth läget så starta den i bluetooth läget och anslöt till telefonen och börja spela min musik, rätt pinsamt. Får försöka hitta en lösning för att slippa det här.

Har ett par funderingar som förhoppningsvis någon här kan svara på (jag har bara googlat lite, väldigt lite) :

  • Ljudet på bluetooth känns som det bara når 50-60% av vad den gör på Wi-Fi, gör jag något fel? Provat på iPhone bara

  • Jag har sonos högtalare på tre olika platser, olika Wi-Fi, men alla är kopplade till samma sonos konto. Jag antog att jag bara kunde ta min Move med mig och gå från ett ställe till ett annat och den bara skulle ansluta, men så funka det inte för mig. Jag hann inte prova så mycket mer än att starta om högtalaren och toggla mellan bluetooth och Wi-Fi men lampan lös bara orange. Nu när jag kom hem så lös lampan orange och anslöt inte till Wi-Fi där jag initialt anslutit högtalaren, även fast jag starta om den.
    Jag höll inne ansluta knappen , infinity :infinity: knappen, i 5-10 sekunder och då koppla den upp mot Wi-Fi.
    Så till frågan: behöver jag göra något speciellt för att få min Move ansluta till de andra systemen utan att behöva nollställa högtalaren? Enligt instruktionerna behöver man använda dockan för att reseta högtalaren och jag har min ”fast” installerad så det kommer bli väldigt omständigt

Hello! Nej tyvärr är Move en stationär Wi-Fi-högtalare samt en bärbar Bluetooth-högtalare.

När du säger ljudet når bara 50-60% av vad den gör på Wi-Fi menar du volym eller kvalité?

Okej så synd :frowning: Ska prova reseta och använda ansluta knappen innan jag accepterar att det inte går :stuck_out_tongue:

haha ja där var jag otydlig, jag menar volym, kvaliten märker min taskiga hörsel ingen skillnad på förutom volymen :stuck_out_tongue:

Kan det vara så att din telefon inte är på så hög volym när du kör BT?

Nej , jag höjde max på telefonen och sen hamrade på höja volym knappen på Moven men det blev inte högre.
Jag har alla senaste uppdateringarna, ios och sonos. Ska nog prova återställa högtalaren helt och se om det gör någon skillnad.

Låter som en plan! Kanske hindrar mobilen att köra allt för högt, jag har faktiskt aldrig tänkt på det med BT men jag har använt den otroligt lite i det läget.

1 gillning

AirPlay verkar spela lika högt som wifi. Det hjälper ju inte mycket när jag är utan wifi. men nu är jag hemma och vill lyssna på musik så vem bryr sig om bluetooth :stuck_out_tongue:

AirPlay kör via Wi-Fi så det är inte så konstigt just där :slight_smile:

1 gillning