Sonos krisar – säger upp 200 anställda i ny omorganisation

Från sajten:
image

Sonos genomgår en ny omgång nedskärningar och säger nu upp 200 anställda.

Den tillförordnade vd:n Tom Conrad meddelade omorganisationen i ett internt meddelande, där han menar att för många chefsled har hämmat företagets beslutsförmåga. Bolaget som är kända för sina premiumhögtalare, har haft ett tufft år med minskad efterfrågan och skadat rykte efter förra årets appkatastrof. Kaoset ledde till att den tidigare vd:n Patrick Spence fick lämna sin post.

Sonos försöker nu vända skutan genom att skapa mindre och mer fokuserade team. Frågan är om det räcker. Med en ny produkt – en avancerad streaming-box– i horisonten, är det upp till bevis för Sonos om de kan återfå förtroendet hos både kunder och investerare.

Via: The Verge

Frågan är om det där inte är nedskärningar för att göra bolaget mer attraktivt att köpa upp?!? Jag tycker det känns lite så.

Tror fortfarande det vore ett bra uppköp för Apple, men dom skulle egentligen gjort det långt tidigare så det är antagligen någon annan som nappar.

Berätta inte det för @Marcus_Attefors för då kommer det ett nytt avsnitt i hans aktieskola omgående. :joy::joy::joy:

1 gillning

Sonosaktier har man ju haft länge :joy:

Jo men snart börjar du väl tipsa oss fattiglappar. :joy::joy:

Har också haft mina ett tag sedan jag hörde dig prata om dem i någon podd.
Idag svängde det en hel del från en topp på 10.69 % för att gå ner på 2.73 %

1 gillning

Aktien upp 5% idag efter detta besked. :+1:t3:

Det är så @Marcus_Attefors jobbar sen störtdyker den. Ditt Netflix tips håller jag däremot högt. :joy:

1 gillning

Eller hur. Ligger väl runt 200% plus. :grin: