Sonos förlängningskabel

Någon som vet om denna kabel funkar bra till Sonos One?

Jag har hittills i livet inte stött på en enda enhet som inte tog vilken sådan kabel som helst så jag kan inte tänka mig annat.

1 gillning

Beror på hur har dina högtalare. Om de står på en plan yta så ser det ut som att den är lite väl stor i änden som kopplar in i högtalaren, men jag kan ha fel :wink:

1 gillning

@Thomas Då blandar vi in yttre epitet men kabeln i sig ska ju funka.

@zinned Såklart kommer kabeln fungera, men det är ju lite tråkigt om det blir såhär :slight_smile:

bild

1 gillning

Hahaha, förstår inte alls vad du menar nu… :wink:

Alltså, förlåt att jag var otydlig. Det är självklart att kabeln kommer generera ström till högtalaren (om man har kopplat in den i väggen, och det finns ström i uttaget osv), men det är väl uppenbart att frågan är menad som att “kommer det bli bra”? Om den sticker ut 5 mm så är det t ex inte bra.

Rätt ställd fråga:
“Kommer denna kabeln fungera och se lika okej ut som Sonos original-kabel? Är det någon som har köpt den och kan dela med sig av sin åsikt?”

1 gillning

@carlsson Kollade lite närmre pga egen nyfikenhet. Kjell har en specifik kabel för Sonos men den verkar bara finnas i vit. Däremot verkar den vara mindre så jag tror tyvärr inte den svarta kommer fungera.

Jag såg det med, därav frågan kring den svarta varianten. Men jag håller med, det ser ut på bilderna som att den är för stor. :frowning: Jättekonstigt att den bara finns i vitt!?
Ska försöka ta mig till butik idag och kolla.

Elgiganten och MediaMarkt har Sonos-anpassade men de är 5 meter långa. Så j*a meningslöst när man bara behöver 3 m…

C7 ska ju vara C7, oavsett.
Eller har Sonos hittat på en egen variant?

1 gillning

Ja, den är vinklad för att det ska bli snyggt.

1 gillning

Har en vit 5m (köpt på Kjell) till en Play 5, på den sitter ju uttaget på baksiden så det syns inte.
Är det till en one/Play 1 så bör det var så att den ryms under, för den är liten vill jag minnas. Knappt så man trodde att den nådde in hela vägen så att säga. Kan kolla med en av min play1 o skicka bild sen om intresse finns när jag kommer hem

Har nu varit på Kjell och inhandlat ett par dylika, och jag kan säga att de passar finemang!
De är inte lika snäva som originalet, utan når snarare ner till gummifoten.

Men för 80 spänn så är det ju ett kap! :slight_smile:

5 gillningar

Ah, snyggt! Tänkte inte på att gummifötterna bygger ytterligare någon millimeter.

C7 ska vara C7 :slight_smile:

En C7 kan vara både rät och vinklad.

Absolut, men det ska inte skilja i storlek mellan två vinklade C7

Längden på dem kan skilja på dem. Det gäller båda raka och vinklade. Beror på hur mycket kontakten på apparaten är försänkt.

Avslutningsvis kan jag tillägga att jag behövde skala av det översta gummilagret med en kniv, för att de skulle få 100% passform i de fästena som jag nu har monterat dem i.

/FWIW

Annars kan man ju fräsa ett spår i bänken/hyllan. :joy::joy: