Sonos bjuder in till event den 25 maj (Sonos Ray)

Från sajten:
image

Den kommande soundbaren från Sonos får namnet Sonos Ray. Som vi tidigare skrivit handlar det om en mindre variant än Sonos Beam till lägre pris.

Amerikanska hemsidan The Verge skriver att den nya soundbaren från Sonos kommer att heta Sonos Ray. För någon vecka sedan läckte nya renderade bilder ut på vad som sägs vara en ny, mindre och billigare soundbar från Sonos.

Förväntat pris på kommande Sonos Ray sägs hamna kring USD 249 och den kommer, som övriga produkter i två färger, svart och vit. Arbetsnamnet på denna har varit “Fury” och det lägre priset den kommer att få beror på att man slopar inbyggda mikrofoner, stöd för Dolby Atmos och HDMI-anslutningar. Sonos Ray ska också få färre högtalare än företagets existerande soundbars Beam och Arc.

Enligt uppgift ska Sonos hålla ett event den 25 maj och där ska troligtvis Sonos Ray presenteras officiellt.

Källa: TheVerge

Hade gärna sett en billigare sub men det verkar aldrig komma.

Det är nog nästa produkt.

När kommer Array? :face_with_hand_over_mouth:

Haha det är faktiskt ett bra namn på Sonos Port.

1 gillning

Kanske kunde vara trevliga att ha som bakhögtalare till sonos arc?
Det att de inte stödjer atmos, om man kan koppla ihop de med en ark så får de väl atmos via den?

Från sajten:
image

”Hej Sonos” kommer att trigga röstassistenten i Sonos-högtalare om ett par veckor enligt detta rykte.

Vi har tidigare i år hört talas om ett ”Home Theater OS”Sonos lade ut jobbannonser för det ändamålet. Just det stärker även senaste ryktet från The Verge som påstår att Sonos ska lansera en egen röstassistent till högtalarna.

Enligt The Verge kommer röstassistenten lanseras i USA den första juni med en uppdatering till kompatibla högtalare. ”Hej Sonos” ska trigga röstassistenten som kommer att kunna starta musik från tjänsterna Apple Music, Amazon Music, Pandora, Deezer, och Sonos Radio. Varken Spotify eller Youtube Music kommer att vara integrerade med röstassistenten inledningsvis.

Sonos kommer inte att spara användares röstkommandon och kommunikationen kommer att skötas i molnet.The Verge hörde av sig till Sonos angående deras nyhetsfynd men fick inga svar av dem. Om det stämmer lär Sonos presentera en röstassistent den 25 maj under deras event.

Via: 9to5mac

Vem är den tilltänkta kunden?

Någon som fortfarande har så gammal tv att den bara har optisk utgång är inte den som slänger ut extra pengar på en ljudlimpa. Tror jag.

Min son, som har en Beam inkopplad via optisk kabel.

”Sonos has designed the soundbar to be mounted horizontally but also vertically. In the latter scenario, a pair of Rays can be used as rear surrounds for other Sonos soundbars, like the Arc or Beam.”

Frågan är om de låter bättre än två one sl? Prismässigt så är ray rätt mycket dyrare än one sl och jag undrar hur basen är i jämförelse. Sen verkar dessa läckrare designmässigt att hänga på väggen.

”The Ray will be able to receive and play Dolby Atmos surround audio when used in this configuration, though the soundbar only supports Dolby Digital when used by itself.”

Där fick jag svar på min fråga ovan :+1:t2::+1:t2:

Inte hängt med riktigt här men blev det inget event igår (25 maj).
Eller läkte det ut innan och dom skippade det?

Ray har ju redan presenterats officiellt :slight_smile:

Ja. Så det blev alltså inget event. :man_shrugging:

Inte för alla :wink:

1 gillning

Det är lugnt. Du kan berätta för mig. :wink:

Skulle sonos ray passa sig som ljudlimpa till datan?