Sonos Beam + Sub eller Sonos Arc?

Hej,

Ska skaffa nytt ljud till tv:n och Sonos är vad jag tänker mig. Vi har andra Sonos-produkter i hemmet och samlar gärna allt i samma användargränssnitt.

Min fråga är om vi ska satsa på en Arc eller Beam+Sub? Går det att jämföra eller är det 2 helt olika setups?
Har lyssnat Arc och Beam, självklart är Arc vassare. Inte kunnat lyssna på Beam+Sub som jämförelse.
Vi kollar väldigt lite film utan mestadels tv-program/serier. Sannolikt ingen musiklyssning.

Låter inte som att du har behov av subben överhuvudtaget. Tror du skulle vara ypperligt nöjd med enbart en beam, till de behov du säger dig ha. Bra pris på den dessutom, en timme till i alla fall!

Utan att ha lyssnat på Arc:en tänker jag att Beam+sub blir rätt. Sub är trots allt väldigt bra. Sedan kan ju (TV)serier betyda vad som helst. Men allt med lite fart och spänning brukar lyfta rejält med en sub. Dessutom är Sonos sub riktigt bra.

Har en rädsla efter att lyssnat på dem båda att Beamen är aningen klen i sin bredd, eller är det precis vad sonos vill att jag ska tänka och känna när man står där i butiken med känslan att jag överlever nog inte med en ”liten Beam”.

Hade turen och får låna en Soundbar i väntan på att högtalarna ska komma åter i lager.
Ni som har kunnat jämföra.
Är Sonos Soundbar jämförbar med Beam eller Arc?

Beam är byggd för det lite mindre vardagsrummet. Förvånansvärt kompetens för sitt lilla låga pris. Men Arc är i en helt annan division.

Förhållande till Playbar kanske denna videon kan ge klarhet.