Sonos Beam och AirPods

Jag har en Sonos Beam till min tv men vill ibland lyssna med mina AirPods för att inte störa övriga familjen. Detta går endast att göra om jag rycker hdmi-kontakten till Beamen. Varför, ska det vara så eller finns det en lösning på detta stora problem?!

Beror på din ljudkälla, har inga problem själv, väljer jag mina lurar som ljudkälla så går det bara via dessa och inte via HDMI.

Vad är din ljudkälla? Saknas lite information…

Ljudkällan är ju Sonos Beam (när denna är inkopplad). Eller hur menar du?

Menar vad som är ljudkällan, din beam är en mottagare. Källan är din TV, ATV, Shield, annan enhet. Hur styr du ljudet till dina AirPods?

Det är tvn som är ljudkällan isf! :crazy_face:

Ingen Apple TV?

Jo, jag kör ju genom Apple TVn. Är det då den som är ljudkällan?! Samtidigt går ju ljud och bild från den till TVn. Har jag kopplat fel måntro…?! :crazy_face:

Då ska du välja på din Apple TV att den ska spela upp till dina AirPods.

Om du håller inne TV-knappen på TV får du upp en meny. Längst ner finns tre symboler. Den i mitten är Airplay. Där väljer du vilken ljudkälla som skall gälla.
När du har AirPodsen på dig dyker dom upp i listan och kan väljas.

Om man inte har en äldre Apple TV och måste para dem som bluetooth-enhet.

1 gillning

TACK!!! Det löste allt! :grin:

1 gillning

Gott.

Det värsta med Apple är ju att det finns så mycket dolda funktioner som man inte hittar. Det bästa med Teknikveckan är att det alltid finns någon som löser ens problem.

1 gillning

Precis! Och det är tur att jag hittat hit och får ställa massa ”dumma” frågor till proffs! :grin:

1 gillning

Vi är alla bra på olika saker och här finns det en gedigen blandning av kunskap.

Du kan även enkelt välja om du tittar på något i exv. HBO eller svtplay, svep neråt på kontrollen, då får du fram menyn men språk, undertexter och ljud. Där kan du välja enhet som ljudet ska ut på