Sonos Arc SL är en Arc utan röstassistent

Från sajten:
image

Precis som Sonos One SL som kommer till ett lägre pris och utan mikrofon så kommer det nu en Sonos Arc SL som har fått samma behandling. Men, ett stort men – den kommer bara säljas på butikskedjan Costco i USA.

Rykten och bilder har cirkulerat den senaste tiden som skvallrar om att just detta skulle ske och nu har Sonos svarat på ryktena och sagt att det är på gång redan senare denna månad. Men att de bara kommer landa på hyllorna hos butikskedjan Costco. Prislappen ska landa på 749 dollar vilket är 50 dollar lägre än den ordinarie. Vilket inte är enormt, men använder vi inte funktionen på vår soundbar så är det såklart dumt att betala för. Samtidigt som funktionen är enkel att komma åt om vi har en annan högtalare som besitter stödet i närheten.

Om dessa någonsin kommer till sverige eller någon annanstans i huvudtaget låter vi vara osagt, än så länge så är det bara USA och Costco som är bekräftat.

Använder du röstassistenten på din Arc eller Beam? Eller skulle du gladeligen betala lite mindre för en mikrofonfri?

Via: Whathifi.

Tusen tack för ännu bra utvärdering.
Frågor:
När mr Esse kör via Apple TV, är denna kopplad till TVn antar jag? Måste TVn även då ha HDMI/ARC stöd för att få Atmos ut eller funkar det även utan en TV med detta stöd??
Är det värt att köpa en Arc+ Sub till en 2år gammal då toppserie Panasonic tycker du eller waste?

AppleTvn är kopplad till teven ja. För att få Atmos från den behöver du generellt sätt eARC som bara finns i väldigt nya tv-apparater.

Däremot går det oftast få Netflix från den inbyggda Netflix-klienten med bara ARC (Audio Return Channel) på en Sonos Arc.

Arc+Sub är magiskt i alla sammanhang.

Menar du Costcos Eller couscous? :thinking:

1 gillning

Jo, men ganska oklart vad jag menar faktiskt! :joy:

Vad hände med denna produkten? Kom den aldrig?

1 gillning

Jo, men inte till Sverige…

Du fick ett hjärta för EPOT! Dra hit Magnus till Bubblan också!

Hitta ingen bra tråd, men om man kör en soundbar till en LG oled , går det göra något så man ser volymen på tv? När man höjer och sänker.

Har en Beam och en LG B1 och det syns i OSD när man reglerar ljudet upp eller ned.

Har också en b1, jag ser ej

Reglerar du volymen med HDMI CEC och är ljudlimpan ansluten i ARC-porten?

Använder du Apple remote eller tv?

Använder tv-fjärren till allt. Har ingen Apple TV. :slight_smile:

Ah då ser man plus och minus ja. Men inte med Apple remote

Ah, såg inte att det gällde Apple Remote. :slight_smile:

För att få det på min Samsung behöver jag köra IR med Apple TV-kontrollen.
Kan testa på en LG Oled om ett tag, då jag tänkte köpa snart…

1 gillning

Ja då fungerade det :slight_smile: men det som är synd är att det bara visar plus och minus, Inge vilken nivå det är

Och gör jag så, så förlorar jag så jag kan höja och sänka med Apple TV app på iPhone

Aaah, det är därför jag inte kan göra det längre :stuck_out_tongue: