Sökmotorn och företaget Google fyller 25 år

Från sajten:
image

Den 4 september var det 25 år sedan Google grundades. Nu är det inte många människor som inte känner till företaget och dess tjänster.

Google har firat sitt 25-årsjubileum med rabatter i sin egna webbutik och uppmärksammat detta i en rad blogginlägg också. I ett nyligen publicerat blogginlägg får vi ta del av hur man delar en ananas vilket kan tyckas vara lite märkligt men ta en titt på videoklippet nedan så förstår ni vad det handlar om.

Sökmotorn Google är idag världens mest använda söktjänst på nätet och hanterar numera det mesta man kan tänkas vilja få svar på. Genom åren har företaget hela tiden adderat nya tjänster utöver själva sökmotorn och sedermera även hårdvara i form av smarta högtalare, säkerhetskameror, mobiltelefoner, klockor och hörlurar.

Vilket är ditt första minne eller bästa produkt från Google? Bonusfråga – vilken var den första sökmotor som du använde?

Källa: Google

1 gillning

Netscape och Altavista tror jag
Google har väldigt många bra appar
Min privata mobil är all in Google. Har bytt ut alla Samsung appar mot Googles.

Gmail
Youtube
Keep
Foto
Lens
Drive
Mm mm

:blush:

1 gillning

De tjänster jag använder mest är Gmail, Keep och Maps. Är trogen Apple-användare. Men dessa tjänster fungerar bättre än Apples motsvarigheter.
Det jag inte gillar med Google är att de allt för ofta startar upp tjänster och lägger ner dem efter några år. Så varför bygga upp ett behov av en tjänst om risken är att den försvinner?

Bästa tjänst skulle jag säga är Gmail. Bästa produkt är Google Home.

1 gillning

Första sökmotorn jag använde var Altavista. Numera Googles sökmotor. Det är väl den tjänsten som är deras bästa tycker jag.

Har även en Google Pixel 7a.
Vill dock inte investera in mig fullt ut i Googles ekosystem så att säga.
De lägger ned en hel del:

1 gillning

Google har tuffa tider framför sig med antitrust rättegången:

Vad det slutar med får man se, i värsta fall styckas företaget upp.