Söker smarta lösningar för smutsig katt

Ok.. inte riktigt så illa.. men när det är lite skitigare ute så kommer hon ofta in och är lite halvblöt och smutsig om tassarna.. nog måste någon här inne sitta på en snilleblixt om hur jag kan bli av med problemet?

Att tillgå så har vi en kattlucka där jag kan ställa scheman och lite annat.. en katt, och ett garage innan hon kommer in till själva huset :grin:

Låt nu idéerna flöda!

Edit: Vet inte riktigt varför men man ändrade topic från "Skit katt".. lite tortt kan jag tycka :wink:

Lägg en stor dörrmatta vid luckan så slipper du det värsta från tassarna.

Ställ något stort och tungt framför luckan. :smiling_imp:

1 gillning

Njaaa… känns lättare att bara låsa luckan genom appen :wink:

1 gillning

Dörrmatta ligger där men känns som att det skulle behövas en låååååååååång matta för att hjälpa :joy:

Bättre ja, då slipper du snubbla när du ska gå ut eller in! =)

Har du plats finns det mattor att köpa i valfri längd.

Sätt en burgång med fotkar i och handduk på golvet och ev. golvfläkt efter att katten passerat fotkaret. Buren öppnar sig på andra sidan när tassarna är rena.

En burgång med vattenbad så tassarna blir rena, sen ett andra segment med en tjock frottéhandduk som katten måste gå igenom

Accepterar katter en sådan gång med vatten i ?

får vara en tajt gång

Hmm… alltså vi snackar en kattlucka… inte kattkorridor :joy:
Aldrig hört talas om “burgång” tidigare… men om det är en grej så ska jag absolut kolla upp det hehe…

Har ni bilder eller kanske rent av företag som säljer lösningar för sånt?

Varför skriver du samma sak som jag skrev?

Prova med en tassrengörare.

Fy @Thor. :laughing:

4 gillningar

Trodde du menade fotkar med clean paws

Men om det inte var det du menade så är det ju ett förslag på lösning. Sätt en låda clean paws innanför kattluckan. Eller en clean paws microfiberduk.

1 gillning

Det kan vara en affärsidé. :slight_smile: