Har en TP-Link idag på jobbet med tillhörande molnlagring. Den tappar kontakten med molnlagringen rätt så ofta. Lampan blinkar grönt vilket betyder kontakt med WiFi men inte med servern. Drar jag ut strömmen på routern så kameran får leta upp den igen så funkar det, men efter några dagar är det likadant igen. Ibland kopplar den upp sig själv igen men det känns rätt så osäkert.
Några tips? Vad finns det för bra alternativ annars som funkar bra? Vill ju ha lagringen och att jag kan koppla upp mig live. Helst kamera med strömförsörjning. Jag har bara en router, inga hubbar eller homekit saker.
Arlo gör väldigt bra prylar, går att koppla upp både till molnet och spela in direkt på minneskort om så önskas. Skall det vara kopplat till larm och så också eller är det bara övervakning du vill åt?
Arlo är skräp. Hade 4K varianten och var helt omöjligt identifiera vem och vad. Vid minsta inzoomning blev det bara suddigt. Batterierna som skulle hålla typ 3 månader höll 2 veckor. Sen ska dom ha pengar för abonnemang och skit.
Slutade med jag sålde mitt arlo 4k kitt och skaffade Unifi Protect. Mycket bättre och man hostar det själv. Dock ungefär samma när man zoomar in att det blir suddigt. Tror man måste upp i prisklass 10k+ för att få rejäla kameror.
Jag är ganska nöjd med mina Arlo Ultra 2. Tycker kamerorna är tillräckligt bra. Men som du säger, ska man få det riktigt bra får man gå upp till helt andra nivåer.
Det är väl så att idag så är ju oftast inbrottstjuvarna maskerade så av den anledningen kanske inte kamerorna behöver ha superupplösning. Det är ju mera för min del att man kan koppla upp sig och se vid ett larm/falsklarm. Sen kan det ju vara bra att ha lagrat för t e x försäkringsbolag vid en tvist & för polisen vid en anmälan.