Söker etikettskrivare

Hej gänget!

Jag letar efter en etikettskrivare med följande krav:
• Bärbar. Dvs drivs på uppladdningsbara batterier.
• Hög utskriftskvalitét. Det betyder minst 300 dpi (de flesta handhållna har högst 180 dpi, och det ser för jävligt ut).
• Koppling mot iOS där man styr skrivaren. Antingen via Bluetooth eller WiFi.
• Helst knivar som skär av etiketten automatiskt, och även anpassar bredden om man inte kör med fördefinierade etiketter.

Jag vill alltså kunna ta upp min telefon, sätta på etikettskrivaren, och skriva ut en etikett.
Inte så konstiga krav kan man tycka, men det är inte helt lätt att hitta en dylik.

Då säger någon "Dymo Mobile Labeler" då? Jo, en sån har jag och den är fantastisk! När den funkar.
Den kopplar konstant ner sin Bluetooth-uppkoppling vilket gör att "snabbt och lätt skriva ut en etikett" kan gå från ett en-minutsjobb till ett fem-minuters, med mörka tankar om mosad teknologi under tiden. Blir så fruktansvärt irriterad på denna tingest så att jag vill mörda någon!!! (Har haft två stycken, och säkert fem telefoner under tiden, så felet ligger på Dymo som inte verkar klara av att skapa en vettig Bluetoothkoppling.)

Så nu söker jag något nytt. Någon som har en fungerande enhet som ni är nöjda med?

Jag har en sån här vi är nöjda med:

https://www.inet.se/produkt/3900216/brother-pt-p300bt-cube-bluetooth

Jag har denna, men den ovanför kanske är bättre lämpad, jag köpte min vid någon utförsäljning för typ 700 kr :slight_smile:
https://www.proshop.se/Label-printer/Brother-P-Touch-PT-E550W-Label-Printer-Kit/2916042?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Vilket as till etikettskrivare :sweat_smile:

2 gillningar

Som en AWU. :rofl:

Mer G-Shock eller Hajfena :joy:

Tack, problemet med just den är att det är 180 dpi och det ser för j*igt ut.

Men Brother har en fetare modell med 360 dpi, som jag nu har hittat . Jag har kikat på recensioner och blir orolig av två anledningar:

• Användare har klagat på att Bluetooth kopplar ner.
  • Användare har klagat på att det bara finns två typsnitt i appen.

Har du några erfarenheter av detta? Tekniken är ju rimligen likadan på dessa. Framförallt att bluetooth kopplar ner gör ju att man vill ta fram hammaren…

Finns massor med fonter, går att scrolla i listan.

Jag har inte haft några problem med blåtand.

1 gillning