Söker en bra enkel bildvisare

då den bästa av dom alla, Xee, försvunnit ur App Stor.

Om det är bara för att visa bilder duger inte appen Förhandsvisning?

Nja, ska man bläddra igenom kanske 5 000-10 000 bilder i en map blir det ogörligt med Förhandsvisning.

1 gillning

Är väl bara att fortsätta använda Xee om du gillar den?

Alright den fanns där, tackar! :slight_smile:

Att man aldrig får vara glad, Xee3 verkar inte funka under M1 eller nått, visar bara snö, dvs flimmer :frowning:

Steve vänder sig i graven, eller inte. :rofl:

Blir det? Jag bläddrar i mappen, markerar filerna jag vill öppna och dubbelklickar på dom.

Med programmet JustLooking, som jag använde tidigare, och heller inte fungerar för nyare OS, så kan man öppna en bild i programmet och sedan bläddra igenom alla bilder i en mapp, utan att öppna dem, lite som man kan göra i finder med mellanslag, men då med samma möjligheter som i förhandsvisning, enklare bildredigering. Vilket jag förmodar att man kan göra i Xee också.

Har man 1000-tals bilder i en mapp orkar förhandsvisning med det utan kraschar efter ett tag.

Precis som det ska funka, bara bläddra igenom bild mappen med piltangenterna och fullskärm utan störande inslag.

2 gillningar

Nu är jag sällananvändare men funkar inte space för quick look och bläddra med piltangenterna? :slight_smile:

Funkar bara som fönster, i helskärm går det inte att bläddra, men skulle funka så länge...
Går bara att bläddra en vågrät rad i taget i symbolvy.
Listvy verkar funka men man får inte bläddra för snabbt, då verkar det storkna....

Får väl köra med den tills jag hittar något annat :slight_smile:

Xee3 version 3.5.4 är inte optimerad för apple silicon men verkar fungera fint som sagts tidigare i tråden. Har testat på en M1-mac, med macos 13 Ventura, Rosetta gör sitt jobb osynligt i bakgrunden, men om det är första gången du kör en intel-app på din nya Mac Studio behöver du klicka ja till det.

Var klickar jag ja till det??? fick aldrig nån fråga om Rosetta.

Se till att det verkligen var Xee-appen du hämtade (länken i förra inlägget, länken som gavs högre upp i tråden hade så mycket reklam och skit) och läs mer om Rosetta på den andra länken i mitt förra inlägg. Troligtvis har du redan kört Rosetta en gång.

Japp, nu verkar den funka...

Tack alla för hjälpen :slight_smile:

XNView MP är gratis, för Intel och ARM Macar.
Kanske lite för mycket funktion, men jag använder förhandsgranskning för det mesta.

1 gillning

Nej. det var inte riktigt vad jag söker... tack ändå