Söker bra poddspelare

Hej!

I dag använder jag Overcast men tyvärr så får jag inte in den i Spotify. Om ni undrar varför jag inte använder AirPlay så är det för att det fungerar så dåligt med symfoniskt. Tappar kontakten med högtalaren på tok för ofta för att det skall vara ett alternativ. Har prövat pocket cast men saknar allt för många funktioner från Overcast. Kravet för är övrigt att den kan importera OPML filer.

Så vad använder ni i dag för poddappar till iPhone?

Jag kör på denna:

Det går väl att importera OPML-fileri Pocet Cast, i alla fall i Android. Borde väl gå på ios också?

image

1 gillning

Det går men jag var inte nöjd med funktionaliteten i pocket casts. Saknar bland annat funktionen att den alltid automatiskt tar bort spelade avsnitt. Eller har jag inte hittat funktionen🤷🏻‍♂️

Det känns som en basic funktion så borde ligga där någonstans.
Körde Pocket Casts ett tag och helt säker på den tog bort spelade avsnitt annars hade jag blivit tokig. :joy:

Castro är ju ganska populär. Tror @Zop använt den en del.

1 gillning

Finner inte den hos Sonos :man_shrugging:t2:

Castro är trevlig om man prenumererar på många poddar och vill välja avsnitt att lyssna på. Alla avsnitt hamnar i en inkorg och sedan väljer man om man vill köa dem först, sist eller inte alls.

1 gillning

Om du skall köra Sonos är det väl Pocket Casts som gäller. Var ett tag sedan jag var inne där och då var det typ bara den som fanns

1 gillning

Ser problemet som löst fast inte😞
Undrar varför Overcast inte finns i sonos? Kan det bero på att Marco Arment är en surgubbe?

Marco Arment: ”I actually wrote the entire Sonos integration over a year ago, but I won’t release it until the API adds a played-to-end callback.” (10 juli, 2017)

2 gillningar

Jag är en stor fan av Castro just på grund av Inbox=>Queue-systemet. Enkelt överblickbart och man behöver aldrig fundera på om man har rätt avsnitt nedladdade till telefonen om man ska någonstans där det är dålig täckning.

1 gillning