Söka fram en specifik USB-C-kabel?

Behöver en USB-C hane hane datakabel på 4m av bra kvalitet.
Får upp förslag på en meters, laddkabel, toarullar och fan och hans mormor men inte det ja vill ha???
Vad gör jag för fel?

Kolla Prisjakt, där kan du filtrera ganska bra.

1 gillning

Jag skrev in USB-C 4 meter på Amazon och det kom upp ett knippe.

https://www.amazon.se/s?k=usb-c+4+meter&crid=3BCDK7QR2AJAN&sprefix=usb-c+4+meter%2Caps%2C106&ref=nb_sb_noss_2

4 gillningar

USB-C till USB-C med 10 Gbit överföringshastighet? Vill du kunna ladda med 60 eller 100 watt?

Tack alla, hittade på Prisjakt och Amazon... och i sladdlådan, som jag glömt bort :slight_smile:

1 gillning

Mellan dator och 16TB HDD.

Så USB 3 med max 60 watt då (effekten spelar ingen roll men du behöver inte betala extra för 100 watt). Here you gos.

Har redan hittat en sladd, i lådan där jag har alla mina oanvända sladdar, kom bara inte ihåg att jag redan hade en 4,5m sådan :slight_smile:

4,5 meter lång USB 3-kabel låter rätt ovanligt. Säker på att det inte bara är USB 2?

1 gillning

Nej, det är en special för att koppla ihop en systemkamera med datorn när man skjuter tether, dvs, datorn ser vad kameran ser. man manövrera kameran från datorn och när man trycker av hamnar bilden direkt i datorn.
Måsta vara snabb då man skjuter 50/60 MP med 30 bilder i sekunden (skjuter ju inte så väldigt ofta med 30/s men 10/s blir det då och då

3 gillningar

Fördelen är att det inte finns några speciella USB-C-kablar. Fördel om du skulle tappa bort ovan alltså :slight_smile:

Det där är en helt vanlig USB-C till USB-C-kabel och är den 4,5 meter så har den en hastighet på 5 Gbit/s (De korta är på 10 Gbit/s) och den kan dessutom ladda med 60 watt :slight_smile:

1 gillning

För snabb videoöverföring eller av data är det väl Thunderbolt som gäller:
https://www.komplettforetag.se/article/142127/thunderbolt-och-usb-c-vilka-ar-skillnaderna

Brukar vara rätt dyra kablar.

1 gillning

Behöver inte vara thunderbolt snabb, USB-C räcker gott.
Märkte jag igår då jag kopierad en 250 GB data.

Japp, rätt dyra...

Så sällan man behöver Thunderbolt faktiskt. 5 Gbit USB-C kan vara lite lite men 10 Gbit klarar nästan alla behov då andra komponenter sedan blir flaskhalsen.

Däremot är det Thunderbolt / USB 5 som gäller för externa skärmar om man vill ha högre upplösning än 4K 60 Hz eller kunna kombinera just 4K 60 Hz med att agera som USB 3-hubb också. Annars blir det bara USB 2.