Snart kan du slänga ihop din egna läsk hos OKQ8

Från sajten:
image

En iskall läsk när sommarvärmen trycker på kan vara obeskrivligt gott och har du beslutsångest så kan du snart blanda fritt hos OKQ8.

Coca Cola och OKQ8 meddelar idag via ett pressmeddelande att de kommer dra igång ett nytt koncept med start på OKQ8 vid Globen (Arenavägen 86) i Stockholm. Konceptet är rätt likt det vi idag hittar på en del biografer där vi själva fyller på läsken och även kan välja bland ett lite större utbud av smaker. Det kommer att finnas återanvändningsbara dryckesbehållare och läsksorter som Coca-Cola, Fanta och Sprite och om man så önskar så går det att blanda fritt bland alla smaker och skapa sin egna smak och totalt ska det kunna gå att göra upp till 60 olika smakkombinationer.

Dryckerna ska enligt Coca Cola hålla samma kvalité som fabriksfylld dryck och den återanvändningsbara behållaren kallar de Glacial Tumbler och den ska hålla båda kylan och kolsyran kvar så vi slipper dricka pissljummen, avslagen Cola. Konceptet kommer starta på OKQ8 vid Globen men planen är att utöka konceptet till fler stationer framöver.

Via: Pressmeddelande

1 gillning

Fanns precis överallt i Kaliforonien när jag var där 2017. Gick till och med att köpa en speciell mugg på Legoland Kalifornien som gjorde att man kunde gå och fylla på läsk i alla dess sorter hur mycket man ville. #sockerhögabarn

En sådan där mugg måste ju vara ovärderlig en riktigt bakfull dag. Unlimited access till läsk för en fast peng, vilken dröm.

Frågan är om du verkligen vill vara på Lego-land en hel dag som bakfull.

Jag tänker att det är lika mycket stress, skrik och ångest oavsett om man är bakis eller inte.

Five Guys har de där automaterna. Hur bra som helst!

Finns Dr Pepper Vanilla så kan dom se mig som en trogen kund!

Hur länge blir mackarna kvar? Själv går jag bara in på en mack då jag reser eller för att hämta ut något paket som förrirat sig dit.
Och sockervatten dricker jag mer sällan än bensin.

Så länge det finns fossildrivna fordon blir ett fåtal kvar. Sen dom som lyckas anpassa sig till att fler och fler kör elbil blir kvar.