Snart kan du betala för att se exklusivt innehåll på Instagram

Från sajten:
image

Instagram har gett innehållsskapare, eller influencers som de ofta kallas tillgång till en ny funktion där de kan ta betalt för sina inlägg.

I USA har ett par tusen influencers fått tillgång till en ny funktion där de kan placera innehåll från deras Instagram bakom en betalvägg. För att se det “exklusiva” innehållet behöver man som följare teckna en prenumeration och då kan man se innehållet men får även tillgång till en gruppchatt. Inlägg som är bakom en betalvägg är markerade med en lila ikon. Att låsa upp betalväggen kan kosta allt från 1 dollar upp till 100 dollar per månad och exakt vad summan ska vara bestämmer innehållsskaparen själv.

Om, eller när Instagram kommer lansera funktionen globalt återstår att se men vi kan väl inte direkt påstå att vi längtar tills detta kommer. Ni har väl inte missat att följa oss på Instagram?

Via Engadget

Haha, vem är sugen att betala för detta? :joy::joy:

Hade du haft ett vaniljsåskonto hade jag betalat!

Där sådde du ett frö. :joy::joy:

Har inte ens insett värdet av ett Instagramkonto ännu.

Vaniljfrö?

1 gillning

Känner att Instagram är på utdöende för min del. Ser inte så mycket av de personer jag följer utan mest reklam och rekommendationer. :frowning:
Kanske ska börja kolla på 500px igen för fotodelning, tyvärr finns inte de personer man känner där.

1 gillning
2 gillningar

How to kill an app 101. Metas appar är redan på väg att dö så detta är väl spiken i kistan?

Det var väl längesen Instagram var en app med schyssta bilder så förstår inte riktigt kritiken här.
Dock alldeles för mycket reklam och händelser har jag av för dom flesta jag följer.
Jag använder mest Instagram till alla följa artister, musikbolag, producenter och liknande för att hålla mig uppdaterad med nyheter.
Även få inspiration om drinkar och sprit.

Mer blåbärs-GT på mitt Insta säger du?

1 gillning