Snart åker vår Sonos ut

När man sitter och lyssnar på musik så så kan musiken bara stanna i någon sekund och sedan fortsätta.

ibland kan de spela i timmar utan problem… ibland är det problem helatiden.

jag är 99,9% säker det inte är ett nät problem.

ge mig förslag vad jag ska göra

edit: i princip använder vi alltid spotify som källa.

Har liknande strul men mer att det hackar lite, inte heller här lär det vara nätverket. Ledsen, hjälper inte dig men du är inte ensam iaf.

åfasiken… är så fantastiskt irriterande. Är snart villiga att bytaut alla enheter

Aldrig varit med om, fixa dina 0,1% av nätet eller byt ut Spotify så är problemet nog löst. :wink:
Det sistnämnda är nog ert problem. Använder Youtube/Youtube Music och aldrig någonsin ett problem.

Aldrig hänt här, gissar på att det är ditt nät :slight_smile:

Kör du någon högtalare med ethernet?

Markus… Det är INTE nät.
Den har funkar klockrent nu i en timma. Man kan säga att det bara är i början…när den väl fungerar så fungerar den.

… Det ÄR INTE ett nät problem…
Kan absolut testa att att använda google music istället

Ja släng ut Spotify så kommer det lira. Annars är det nätet. :rofl:

Har inga problem alls här med Sonos + Apple Music.

1 gillning

Klart det är nätet!

Lite nyfiken på hur man konstaterar att det inte är nätet? Är det helt uteslutet nätproblem bara för att det funkar en timme?

Nej men 99.9% säker det inte är nät.
Då jag tycker nät är väldigt kul att pyssla med så har jag monitorering och sådant. Under de tiderna det glappar i ljudet så får jag inga indikationer i montering att det är strul. just igår satt ena ungen och lirade stadia (via wifi ) samtidigt som ljudet strulade.
CPU på routern låg på 8% och vi använde 12% av bandbredden. Detta tyder ju på att nätet fungerade som det skulle

Jag har lagttill Spotify destinationer nu i zabbix för att se om det är just mot spotify det strular.
Har kört via google music och audiable hela förmiddagen utan problem. Bara för det så fungerar spotify nu också…

edit: Bara för det så började ljudet via spotify glappa just nu.

Kör de ett eget sonosnet?

Kasta Spotify bubben.

1 gillning

det jag gjort just nu är att jag isolerat en sonos one sl att testa med.
Nollade den också för att vara på säkra sidan.

… tyvärr tycker familjen det är skitbra… men känner det är nära att spotify åker ut.

Låter ytterst märkligt om det är Spotify. Vi har våra Sonos igång ett par timmar per dag med Spotify och det har aldrig blivit som Stefan beskriver.

det sjuka är just att det strular de första 10-15min… sedan funkar det klockrent i timmar…

Körde alla direkt på ditt WiFi innan? Upplevde själv att det blev snabbare, stabilare med att kabla ett gäng enheter och låta dem göra ett eget nät.

yes vi kör alla på wifi förutom de gamla connect som är kablade.

@Marcus_Attefors de problemen du hade då… Vad var det?