Snapchat och Valmyndigheten med röstkampanj

Från sajten:
image

Snapchat har lanserat en ny kampanj tillsammans med Valmyndigheten för att öka medvetenheten om vikten av att rösta med en unik lins, tre filter och fler stickers.

Inför valet på söndag har Snapchat lanserat en ny kampanj tillsammans med Valmyndigheten. Med kampanjen vill man öka medvetenheten om vikten av att rösta och detta kan då göras med en ny unik lins, tre filter och fler stickers.

Linsen, filtren och stickers har tagits fram i samråd med Valmyndigheten med syfte att informera väljarna om valet som avslutas den 11 september, men också att ge extra information till unga väljare som ska rösta för första gången. Via den interaktiva linsen kan du göra ett frågesport och testa dina kunskaper om valen, genom att luta på huvudet. Frågor som “Hur ofta är det val till Sveriges riksdag?” och “Enligt lagen är valdagen alltid samma veckodag i Sverige, vilken dag?” kommer att informera och utöka kunskapen hos Snapchat-användare om valen.

Stickers är tillgängliga från den 6 september och linsen kommer att vara live den 8 september. De tre filtren kommer den 7, 9 och 11 september. Filtren påminner Snapchat-användare om att de kan rösta fram till den 11 september och kan delas med vänner för att informera dem om valet.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning