Snap lanserar smarta glasögonen Spectacles och Snap OS

Från sajten:
image

Snap har nyligen avslutat sitt Snap Partner Summit 2024 där en mängd nyheter presenterades. En av dessa nyheter är de smarta glasögon Spectacles.

Spectacles är ett par nya smarta glasögon från Snap, den femte generationen av deras fristående AR-glasögon. Med dessa kan användaren bära linser och uppleva världen med vänner på ett helt nytt sätt. Glasögonen drivs av det nya operativsystemet Snap OS som ska vara designat baserat på hur människor naturligt interagerar med världen.

Navigering i Snap OS sker med händerna och rösten och en huvudmeny är alltid tillgänglig i användarens handflata. Snap OS utnyttjar en egenutvecklad teknologi, inklusive Liquid Crystal on Silicon (LCoS) mikroprojektorer och vågledare som ser till att skapa levande, skarpa bilder inomhus eller utomhus – även i direkt solljus. Två Qualcomm Snapdragon-processorer driver det hela och möjliggör mer uppslukande upplevelser samtidigt som strömförbrukningen minskas. Upp till 45 minuters batteritid är möjligt med Spectacles.

Snap samarbetar med OpenAI för att ge utvecklare tillgång till kraftfulla multimodala språkmodeller så att linser enkelt kan byggas. Spectacles ska användas för att ge utvecklare möjlighet att investera i att bygga linser och de introduceras utan utvecklaravgift. Med nya Lens Studio 5.0 kan utvecklare snabbt flytta sina projekt till Spectacles.

AR-utvecklare och team använder redan Lens Studio och Snap OS för att skapa nya linser för Spectacles, inklusive bland annat LEGO Group, ILM Immersive, Niantic och Wabisabi Games.

Glasögonen ska finnas att köpa omgående och skickas redan imorgon. Mer information finns att läsa på hemsidan.

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

De är ju så fula att de borde anses coola..:sunglasses:

Awww, bara USA och $99/månaden för att få ha dem.
Sen vet jag iofs inte om jag litar på snapchat nog för att jag skulle köpa dem... :stuck_out_tongue: