Smidigt sätt att göra is?

Såna hade jag för ca 25 år sedan :slight_smile:

Tar upp is-tråden igen och tänkte fråga om någon har provat något av alternativen som finns på amazon?
Här finns en som har fått bra betyg men som är rätt dyr och det blir bara 4 bitar åt gången:

Här är en annan som verkar köra enligt samma koncept men med sex bitar och halva priset, men inga betyg:

Känns som en väldigt dyr lösning för ett par få isbitar. Jag har slutat köpt på Ica som jag skrev att jag gjorde ovan för nått år sedan. Kokar vatten numera och häller upp i två stora glasslådor. Sedan hackar jag loss bitar med en mortel, blir fina bitar och väldigt mycket is :slight_smile:

2 gillningar

Jag har en ismaskin från Jula. Brukar Haman under 1000 lappen när de har erbjudande. Första bitarna tar typ 14 minuter sen går resten snabbare. Tar fram få och då och lägger dem i fryspåsar i frysen och kör igång när det behövs.
Sommartid är den riktigt Nice att ha.

2 gillningar

Jag köpte en ismaskin, billigaste på Netonnet tror jag. Helt fantastiskt bra och smidigt.

1 gillning

Denna?

https://www.netonnet.se/art/vitvaror/kyl-frys/kylbox/andersson-ismaskin-iem-2-1/1002105.13595/?gclid=EAIaIQobChMI8aTD4uT-8wIVAigYCh0dlwRZEAAYAiAAEgIsbPD_BwE

Japp!

Ser ut att för fyrkantig is? Nice i så fall
Jag har denna. Ismaskin | Skapar is på mindre än 13 min | MENUETT | Jula
Gav 800. Där finns en annan för 900 nu.

Fejkbild, om du kollar i maskinen på bilden. Likadana som den du har.

Aha.
Isen duger gott ändå.

1 gillning

Absolut, drickan blir kall. :slight_smile:

Iskallt how to Clear Ice från the Man Shit King BEST Way to Make Crystal CLEAR Ice Cubes!! | Perfect for Whiskey - YouTube

1 gillning