Smidigt sätt att göra is?

Tips på enkelt och billigt sätt att göra iskuber mottages gärna.

Glöm de där förbannade ispåsarna. Värdelösa!
Sådanadär ”islådor” av plats som typ följer med frysen går också bort. Värdelösa!

(är mest upprörd att min GT blev framskjuten några timmar pga isbrist) :wink:

1 gillning

Brukar köpa två säckar färdig is på Ica och fylla lådan längst ned i frysen bara. Går fortast :slight_smile:

Alternativt köper du en frys med inbyggd ismaskin :slight_smile:

1 gillning

Tanken med Ica har slagit mig… nog enklast och billigast :joy:

2 gillningar

jag brukar fylla “matlådor”. sedan hackaupp bitar.

2 gillningar

Fyller fryspåse och sedan hammare, blir kanon! Gillar när isbitar är lite större.

2 gillningar

Jobbigt om du tar fel låda till jobbet…

1 gillning

bara Markus som skulle göra en sådan tabbe

Låda till jobbet, vad är det för något? :rofl::rofl::rofl::rofl:

Har en box som jag isolerat från alla sidor utom en. På det sättet fryser isen fortare från en sida och man får inte en massa luftbubblor i isen.
En tandad brödkniv funkar bra till att hacka upp isen i kuber.
När de kommer i drycken så syns de knappt :+1:t2:
bild
Inte helt perfekt men dels så känns det lyxigare med stora kuber, och framförallt så är det lättare att dricka när isbitarna inte hela tiden försöker leta sig in i munnen.

8 gillningar

Skulle också rekommendera så som @Stefan_Sandstrom säger men eftersom du har bråttom så kör på Ica/Coop :+1:t2:

Tjusigt! Vad har du använt för att isolera?

Knappt man vill visa men jag har bara kört med tyg än så länge. Har tänkt att jag skulle köpa fogskum och fylla utrymmet med istället.

2 gillningar

snyggt. det är de lättalösningarna som är bäst.

1 gillning

Varför tycker du att de klassiska hårda islådorna är värdelösa ?

Vi kör en riktig konsumlösning… Vi har tre tre ”iskubslådor” av typen som följer med frysen. Sedan har vi en treliters fryspåse där vi lägger i de färdiga iskuberna. Så även om det innehåller ett manuellt mellansteg har det fungerat. Och dödsstraffet jag infört på att tömma ispåsen utan att fylla på har fungerat till skillnad mot samma straff tidigare för att tömma iskubslådorn…:sunglasses:. Det gör att vi alltid har is.

Har vi fest köper vi ibland en ispåse på ICA.

1 gillning

För att när man ska ta ut isen så flyger bitarna över hela diskbänken och hälften hamnar på golvet. :joy:

Typiskt handhavarfel. :rofl::rofl::rofl::rofl: Ställ islådan i varmt vatten en stund så lossar de jättelätt.

1 gillning

Hittade denna. Verkar lovande. Kan man ju passa på att köpa popcorn-skålen som @Marcus_Attefors tipsade om :wink:

3 gillningar

Jag har nu bytt ut min konsumlösning mot att köpa den där…:sweat_smile:. Enda felet är att den inte går att få in i HomeKit…:joy:

1 gillning

Varför vattenis?

1 gillning