Smidig åtkomst till inköpslistan i google home

Hej!

Kan någon hjälpa mig att bli lite visare?
Jag gillar verkligen google home funktionen med “Hej google, lägg till senap, tandkräm och apelsiner i inköpslisstan”. Done, det är tillagt.

Något jag däremot tycker lite mindre om är att komma åt den j***** inköpslistan… Finns det någon smidig lösning som gör att jag kommer åt den listan enklare?

Hjälp en irriterad själ tack!

1 gillning

Ja visst! Bara lägg den på hemskärmen som ett bokmärke.

Du får öppna den i webbläsaren först bara.

1 gillning

Tack!!

Nu vet jag inte om jag kanske ångrar mig lite för att be om den här hjälpen, för nu såg att jag missat köpa godis till sambon…

hehehe, jag vill också ha fört till protokollet att “Gosis” inte är min sambo utan vårt barn :grin:

1 gillning

Är det möjligt att be Google lägga till i Ica appens lista? Det vore drömmen för mig. Handla alltid på Ica och gillar när jag kan se listan på scannern.

En stor life improvement för mig när jag upptäckte det, inan var det papper och penna…

Wait what?! Kan man skapa en lista som visas i scannern? Verkar ju lite för bra för att vara sant.

Det går fint! Länka ica-kontot till Google home och be att få prata med Ica bara, är ju ett steg extra när man skall lägga till saker, men lätt värt för att få listan i scannern!

2 gillningar

Hur öppnar jag inköpslistan i en webbläsare på iPhone?

Yes, bara att fixa i appen. Du kan även scanna varor som är slut hemma för att lägga till dem

Fett. Tack för tipset :+1:

What!?! Måste testat, gör jag det i Home appen?

Finns guide här:

4 gillningar

Yes, om du skapar en lista i Ica appen och sedan använder samma konto när du handlar. Väldigt smidigt

1 gillning

Tackar och bockar.

Som andra skrivit, nu kan jag snart inte skylla på att det inte fanns på listan :joy::sweat_smile:

1 gillning

En bonusfråga, har mina enheter på engelska. Vet du om det funkar då?

Inte en aning tyvärr. :grinning:

1 gillning

Ej hemma, där av frågan. Testar nästa vecka. Tack

Hittar inte den där inställningen,
Har ju bara mobil och iPad här hemma. Men Google nest säger att den skickar en länk till mig som aldrig dyker upp när jag ber den länka

Du hittar inte länken i Home appen?

Nä, precis.