Smartklockan Pixel Watch från Google lanseras till hösten

Från sajten:
image

Google har officiellt presenterat sin första smarta klocka vid namn Pixel Watch. En rund och stilren smartklocka med förväntade funktionalitet.

Nu fick vi se den, Googles första egna smartklocka och namnet är Pixel Watch. Det är en rund smartklocka som visats upp och den ska officiellt lanseras till hösten i samband med att företagets nya mobiltelefoner i serien Pixel 7 lanseras.

Google Pixel Watch Black

Exakt vilka funktioner som finns i Pixel Watch framgick dessvärre inte vid presentationen men vi fick se en något tjock kant runt klockan. En navigeringsknapp liknande den på konkurrenternas smarta klockor finns på sidan och materialet är rostfritt stål där armbanden fästs magnetiskt. Givetvis är operativsystemet Wear OS, allt annat hade varit helt galet när företaget nu väljer att satsa på detta. I animeringarna nedan ges en glimt av hur Pixel Watch och Wear OS kommer att se ut:

Google Pixel Watch

Från köpet av såväl Fossil som Fitbit så lär vi säkert se teknik från dessa företag integrerade i Pixel Watch. Inte minst från Fitbit lär vi se fokus på hälsa och träning. Även nya Google Wallet, Google Assistent och Google Maps lär få en fast plats i nya Pixel Watch.

Huruvida Pixel Watch kommer att börja säljas utanför USA återstår att se men vi som gillar prylar hoppas på det bästa…

Blev du sugen på en rund smartklocka från Google?

Källa: TechCrunch

Kul att Google med kommer med en klocka. Men jag håller mig till Samsung ännu så länge. Men vem vet i framtiden. Har gått över mer och mer till Google appar på mina Samsung lurar :slightly_smiling_face:

Tragiskt nog är väl denna formen och designen det bästa exemplet på varför en fyrkantig klocka är betydligt bättre.

3 gillningar

Jag tycker tvärtom. Har haft fyrkantiga och runda är betydligt trevligare i mina ögon :slightly_smiling_face:

Allt är trevligare med runda förutom att så mycket information inte syns fören det scrollad upp i mitten.

Bara att siffrorna längst upp är böjda stör mig.

Tycker den ser ut som en rund appleklocka.
@Esse Har sedan 1a pebbleklockan haft runda klockor och inga problem för mig, jag/man läser aldrig mycket information på klockan. Man ser vem som ringer, ämnesraden på ett mail. En nyhetsrubrik från Omni.

Fast favvosmartklockan är ändå Pebble syns ju att den kommer från framtiden.

3 gillningar

Rund klocka är inga problem för mig, vad som är problem på denna är den tjocka bezeln däremot. Förmodligen det som stoppar mig från att köpa denna och istället köra vidare med min Samsung.

Ganska söt ändå!

Runda klockor är inga problem för mig heller men just detta gränssnittet verkade lite plottrigt på just denna runda klockan :slight_smile:

Den såg även litet liten ut, jag såg inte eventet det kanske pratades om olika storlekar?

Nej verkar bara komma i en.

Jag är ju en liten Apple-fanboy och det skulle mycket till innan jag switchar (igen).

Men jag har alltid haft en sweet-spot för Pixel-serien och det ska vara intressant att se vad Pixel Watch tar till bordet.

Jag gillar den runda designen men håller med om att tjocka, svarta sorg-kanten känns lite… 2012.

Ändå lite märkligt att Google visar upp produkter så tidigt, på ett event som främst ska fokusera på mjukvaran. Tar bort lite spänningen när de väl ska släppas. Apple skulle aldrig göra så:

Airpower?
Homepod?
Macar?

Vissa undantag finns ju alltid. Men jag tror försäljningen av Pixel 6 serien på mobiler skadas i och med att de redan visade upp Pixel 7:
Pixel 7 Just Killed The Pixel 6! :skull_and_crossbones: - YouTube

Men detta är ju lite märkligt. Är det komponent brist som spökar

Ja de måste nog sälja den rätt billigt om de ska ha så gamla komponenter.

Dom har också valt att återvända samma gamla konstruktion på pulssensor som deras Fitbit, med led och sensorer på rad.

bild

Andra tillverkare har gått över till att placera i mönster av fyrkant, cirkel, kors eller stjärna för att det ger bättre avläsningar.

Tur att företag kan göra olika. iPhone 14 är redan läckt, så det spelar ju mindre roll.

1 gillning