Smarta och dumma sätt att tvätta

Vi har en kombinerad maskin (Tvätt/Tork). Skulle inte rekommendera detta om man inte absolut behöver av utrymmes skäl. Kan inte tala för hur alla sådana här maskiner fungerar, men luddet från torktumlingen kan klumpa ihop sig och sätta sig i stickade kläder som man tvättar. Tanken är nog att luddet ska sköljas ut men det blir alltid lite kvar.

Sätt dit en smartplug med energimätning som övervakning👍

App för tvätt, tumlare och diskmaskin är det mest värdelösa som finns i världshistorian.

Man tror man vill ha det…men sedan när man har det så är det mer: Vad ska jag göra med denna information?.

4 gillningar

V har det på våran LG. Aldrig använt.

Man måste ju ändå fylla maskinen med tvätt och sedan kan man ju sätta “Delay Start” om man vill.
Behövs ingen app till det.

2 gillningar

exakt… och att sätta delay start i appen är mer meck and att bara trycka på knappen 3ggr för att den ska starta om 3 timmar :slight_smile:

3 gillningar

Håller helt med, i vissa fall är vissa tekniska möjligheter helt fel tänkt.

Lite som när jag ständigt läser på reddit om nyheter kring shortcuts och vad folk skapar, vissa här skapar så totalt meningslösa saker som dels tar tid att skapa i shortcuts för att sedan vara bökiga att använda när det egentligen bara handlar om att den ska göra eller visa något trivialt som de hade gjort manuellt i iOS på en sekund. Det tänks helt enkelt fel.

1 gillning

Men får man ingen notis när maskinen är klar? Det skulle jag absolut tycka va en bra grej! I övrigt håller jag nog med, utan att ha testat! :grinning:

jo där har du väl den ända funktionen som har något användningsområde.

Oavsett vad som står i råd & rön, ta en titt på Miele. De är kända för att vara slitstarka.

1 gillning

Jag väntar på maskinen som lägger i tvätt sj,tvättar, torkar och viker åt mig, så köper jag en smart :ok_hand:

Men kan inte garantera att jag inte lämnar tillbaka den :grimacing:

Verkar som du får vänta lite till :wink:

2 gillningar

Får vi på vår tumlare. Kanon de dagar det är mycket som ska tvättas. Tumlaren är oftast klar strax efter tvättmaskinen, så då vet man att det bara är att tömma tumlaren och flytta över från tvättmaskinen.
Starta via appen tycker jag dock är bökigare än att starta direkt på maskinen.

Tror vissa här håller på att bli app beroende, det nya missbruket. :joy::joy::joy:

Jag vet inte varför men att räkna ut vad klockan kommer vara när maskinen är klar då man sätter fördröjd start har jag skitsvårt för så en app där hade vart nice :stuck_out_tongue:
Nuvarande maskin har inget display så hittils har jag bara klurat ut hur jag startar den, har inte vågat använda fördröjd-start-knappen ifall de skulle sluta med att den ska köra centrifugering 02:00 :sweat_smile:

Vi har Aptus i huset. Appen är ful så jag sniffade deras API och gjorde en Shortcut istället :smiley:

5 gillningar

Det DÄR gillar jag, så ska det göras! :smiley:

1 gillning

Blir ju genast nyfiken på vad genvägen ”Dagis” gör :smiley:

Också nyfiken på hur du gick tillväga, om jag skulle kunna använda mig av det på andra områden i alla mina genvägar :slight_smile:

Dagisappen är egentligen bara förskrivna sms som går in i frånvarosystemet. Kan dela aptusgenvägarna så kanske du kan anpassa de själv.

1 gillning

Nice :smiley:
Har du lust att dela med dig av shortcuten?