Smarta låset Glue tappar både omsättning och pengar

Från sajten:
image

Svenska smarta låset Glue har nyligen släppt sin årsredovisning och den ser inte helt bra ut. Företaget gör en förlust samtidigt som omsättningen sjunker drastiskt.

Det är Breakit som tagit en titt på företagets årsredovisning och ser att en förlust görs för 2021 på hela 40,8 miljoner kronor. Föregående år, 2020 var förlusten 36 miljoner kronor.

Som om inte detta vore nog minskar också omsättningen från 10,7 miljoner till 2,9 miljoner.

Källa: Breakit

Inte så konstigt, de har ju knappt förbättrat produkten sedan sin första version lanserades. Minns när jag recenserade den första då skulle stöd för HomeKit komma efter ett par månader haha.

Jag har aldrig haft problem med Glue lock, Funkar klockrent, Visar alltid rätt låsstatus, oavsett om jag använder manuella vredet eller appen men så kör jag ju android också och använder inte homekit.. däremot så har dom ju Homebridge plugin för det Get HomeKit Compatible ⚡️ with Glue’s Homebridge Plugin

Inte heller förvånad, har haft två versioner av Glue låset men sen blev dom omsprungna av Yale Linus med hästlängder, och varvade några gånger. Så nu kör jag Yale Linus sen något år tillbaka och även om man trodde Glue va stabilt och snabbt så är det inget emot Yale tyvärr.

Animated GIF

Har lagt två supportärenden +30 dagar sedan. Noll respons. Länken till mina ärenden fungerar inte. Inga sociala medier har fått uppdateringar sedan maj ’21.

Recensionerna på NoN är inte direkt roliga att läsa.

Suck, har alltså satsat på fel häst.