Smarta klockor kan bli lite dyrare framöver om Copyswede får bestämma

Känns aningen förlegat detta eller vad säger ni?

1 gillning

Har dom inte lagt ner än?

2 gillningar

Riktigt mossigt! Känns som ett lite krystat försök att få till ytterligare intäkter.

Det e ju helt sjukt…
Valår nästa år, är en fråga jag ska kolla med partiet innan de får min röst. Alltså slopa skiten.

Ygerman tillsatte en utredning så sent som förra sommaren. Den skall vara klar i februari nästa år.

1 gillning

Det är uppdraget de har @vargylet :slight_smile:

I know. Men det känns fortfarande mossigt och krystat :slightly_smiling_face:

Ja verkligen! Skönt då att det utreds!

1 gillning

Den som gapar efter mycket…

Copyswede är en direkt maffiaorganisation. Bör skys som pesten men icke i detta landet.

Ja

Snacka om att misshandla språket. Maffia är något som verkar utanför samhällets lagar. Copyswede är en organisation som har i uppdrag att samla in och organisera upphovsrättsersättning för att finansiera det faktum att det är lagligt att privatkopiera vänner i mellan.

Hade det inte gått att ordna en ersättning så hade det inte heller varit lagligt att göra det.

Vidare är det inte något som gäller “detta landet” utan hela EU och säkert en rad övriga länder.

1 gillning

Fast de misstolkar ju lagen med flit för egen vinning.
Mobiltelefoner osv är ju knappast särskilt framtagna för att kopiera musik.
Än mindre t ex Playstation.
Trist att de kommer undan med det.

1 gillning

Med tanke på att domstolarna alltid dömmer till deras fördel så skulle jag säga att missbruka är ett starkt ord.

Det är inte Copyswede det är fel på det är lagen - och den håller på att förändras som du kan se ovan.

1 gillning

Att domstolen dömt till deras fördel betyder inte att det är rätt och framför allt inte som jag skrev, medvetet misstolkade av lag. Det är bara i ekonomer och juristers värld ett tv-spel kan vara särskilt ägnat åt att kopiera musik.
Det är fel på copyswede, det är fel på lagen och det är fel på domstolen.
Men det är bra att man försöker förändra.
Inte säkert att det blir bra dock, se hur det gick med radiotjänst.

Även om Copyswede har lagen på sin sida känns det som att man misslyckas kapitalt med sin egen PR.

De framställer sig själva och sin verksamhet på ett sätt som få kan älska, istället för att visa att pengarna faktiskt gör skillnad för många och fördelas på ett bra sätt. Vilket alla tvivlar på.

2 gillningar

Blev det inte med Radiotjänst precis så som vi ville ha det, att den avskaffades?

Fast nu betalar ju även de som tidigare inte behövde det. Jag hade tidigare ingenting hemma som de räknade in, men nu betalar jag ändå. Att sen diskutera kvalitén på det pengarna går till ska vi inte ens lyfta i ett forum.

Vi ville inte ha en skatt så det blev dyrare än innan.
Den är dåligt utformad och ska vi ha public service ska det vara nyheter och samhällsinformation.
Övrigt kan hanteras av marknaden.

Alright, fast det är ju en helt annan diskussion om vi skall ha public service eller ej. En ganska så politiskt sådan som med fördel kan föras i polemiktråden.

Upphovsrättsinnehavarna kommer ju fortfarande få ersättning men via annat system, det kommer inte försvinna. Även här kan man ju diskutera om upphovsrättsinnehavare skall få ersättning för privatkopiering men även det är lite av en annan diskussion än Copyswedes vara eller icke vara.

Jag vill också att allt skall vara gratis, förutom på saker jag tjänar pengar på :wink:

1 gillning