”Sluta tjata om Premium, Youtube”

”För de som har fastnat i Googles spam-träsk kan det vara värt att betala prenumerationen bara för att slippa ”nag screens” som om YouTube vore shareware från 1996. Får du upp reklam för YouTube Premium i Androidappen och i så fall hur ofta?”

https://swedroid.se/sluta-tjata-om-premium-youtube/

Varför inleder du citatet med omvänt citattecken? Det är korrekt på engelska men på svenska har vi vanliga citattecknet både före och efter ett citat.

Han kör SwiftKey :smiley:

Kör Shift 2 - vad skall jag göra för att göra rätt!? :scream:

1 gillning

På Mac: shift + option + m

Herre…gud…

På PC: alt + 0148 (på det numeriska tangentbordet) :rofl:

Kommer bli svårare att utrota än särskrivningar det där.

2 gillningar

Jag tror citattecken och kapitel är Henriks stora kamper här i livet!

När orken kommer tillbaka så ska jag ta upp kampen för bättre ljud på streamingtjänster också. Tills vidare håller jag mig till de små striderna.

1 gillning

Ja gärna - hade lätt betalat för mer högupplöst Spotify!

Tycker de e rätt skönt med någon i bubblan som rättar när man gjort fel… :rofl:

1 gillning

Han tar dom stora kamperna här i livet!:joy:

1 gillning

@xms67 Du har ju frågat minst två gånger hur intäkterna ser ut från reklam kontra premium-medlemmar. Hittar inte de trådarna nu men vi kan ju använda denna. Jag hittade svaret till dig - i alla fall när det kommer till min kanal.

Reklamtittare genererar 0,34 öre per visning.
Premiumtittare genererar 0,16 öre per visning.

Där fick man sig en verklighetsknäpp.

1 gillning

Intressant. Det där stämmer överens med hur jag har tänkt och funderat.

Åtusan, för det stämmer inte alls med vad jag trodde :grin:

Jag vet så lite om sådant där att jag kan för en gångs skull ha haft tur när jag tänkte…:sunglasses::sweat_smile:

Men det måste ju vräka in pengar via reklam, svårt att matcha det via abonnemangsintäkter. Hur stor andel av reklam vs. Premium får du/ni? Där måste det ju vara skyhögt upp på premium?

Men YouTube har väl ganska få Premium-användare förhållande till reklam-användare. :man_shrugging:

Mycket Indier som har Premium. :joy::joy::joy:

1 gillning

Även argentinare!:hugs:

4 gillningar