Slopa bilnyckeln – Polestar 3 får stöd för Apple Wallet

Från sajten:
image

Om du kör runt i en Polestar 3 och har en tendens att slarva bort bilnyckeln ofta, kan du nu uppdatera bilens mjukvara och istället låsa upp den med din iPhone eller Apple Watch.

I en ny OTA-uppdatering har Polestar lagt till stöd för att lagra bilnyckeln i Apple Wallet. Det innebär att du kan låsa upp, låsa och starta bilen med antingen din iPhone eller Apple Watch. Dessutom kan du dela bilnyckeln med upp till fem personer via Meddelanden, Mail, AirDrop, WhatsApp och fler tjänster. Du kan även styra behörigheterna – antingen låta personen enbart låsa upp bilen eller även ta sig en härlig tur.

Michael Lohscheller, VD för Polestar, säger:

“På Polestar är vi fast beslutna att leverera en premiumupplevelse, och det inkluderar en nära relation med våra kunder – de efterfrågade bilnycklar i Apple Wallet, och vi levererade. Bekvämligheten i att använda din iPhone eller Apple Watch för att låsa upp och starta bilen, samt enkelt dela tillgång till fordonet med andra, ska inte underskattas. Denna uppdatering är en del av vårt intensiva OTA-program för programuppdateringar, som vi har arbetat med sedan vi levererade vår första Polestar 2 till kunder 2020. Den enastående Polestar 3 blir bara bättre och vi kommer fortsätta att tillföra värde för våra kunder genom framtida OTA-uppdateringar.”

Polestar 3

För dig som har en Polestar 4 och sneglar avundsjukt på Polestar 3-förarna så kan du trösta dig med att det inte kommer dröja allt för lång tid innan uppdateringen även når din bil.

Källa: Pressmeddelande

Är det något som jag saknar i min ID. 3 som finns på Teslan så är det att ha nyckeln i mobilen.
Visserligen är det inga problem att hoppa in i bilen och köra iväg med den fysiska nyckeln i fickan. Men måste låsa bilen med nyckeln när jag lämnar den.
Att slippa ha med den fysiska nyckeln är så skönt. Har ju även smarta lås på huset så inga nycklar dit heller.

2 gillningar

Ja jag hade också velat haft det och i nästa bil jag köper blir det nog faktiskt ett krav att det ska finnas.

Det där finns ju redan i Polestar 2, märkligt att det inte finns i nyare modeller från början.

Finns redan i Polestar 3 vad jag förstår. Wallet kanske är det som är nytt.

Aha, då är jag med. Går det inte i P2?

Ingen aning. Digital key funkar ju oavsett på P2.

Yes det är wallet-delen så man kan dela nycklar och mycket mer med vänner och nära och kära tex.

1 gillning

Har haft det till iX:en sen dag ett och kan intyga, sjukt smidigt o dela. :+1:t2:

2 gillningar

Har det även på min EV6. Riktigt smidigt att nyckeln är integrerad med Apple Wallet.

3 gillningar

Visste inte att den nya versionen av ev6 hade stöd för det. Trist att gamla inte har det.

1 gillning