Sladdem till Sonos Move har sina brister

Tjena .
Ser en kommande brist här.
Varför satte man inte en USB - USB-c?
Kommer det att bli som på Apple med sladdar?
Dessutom skit att packa ihop. Hade vart mkt enklare att delat laddaren, och säkrare.
bild

bild

Meningen/tanken e väl att man bara ska bära med sig högtalaren… Visst reser man bort så vill man ju ladda…

Hur har du lyckats paja Applesladdarna? Jag är genuint nyfiken på hur man lyckas.

Dom gamla kablarna på Apples laddare var tillverkade av något gummi som sprack i ändarna där det var lite rörelse, man behövde inte göra mer än att använda dom normalt.

1 gillning

Varit med om det själv på ett antal originalsladdar. Helt normal användning, vissa till och med fast monterade. Plasten vittrar sönder av sig självt. Även hänt mig på Lightning-kablar och innan dess 30-pin.

1 gillning

Då verkar jag haft tur med min Applekablar då de inte har vittrat sönder trots hög ålder.

Ser verkligen inte bra ut! Fast sonos kommer troligtvis att mjukvarudöda högtalaren innan kabeln går sönder :smile:

Det är hur det oljig man är om händerna - för vissa håller kablarna i all evighet och för vissa inte alls.

Det är priset det kostar att minska på kemikalierna i plasten.

Så är det.

?
Menar du att fettet på fingrarna påverkar kabeln ?

Apples kablar har mindre motståndskraft mot vissa människors bakterier ja :slight_smile:

Intressant, har jag aldrig hört. Varifrån kommer denna information ?

Att Apples kablar är mindre skyddade eller att det är olika för olika personer?

Att personer påverkar kablarna på olika sätt.