Skvallret om Apples produkter sover aldrig

Från sajten:
image

Vi har knappt hunnit andas ut efter det storslagna eventet igår, det var mycket att ta in. Men ryktena tar aldrig slut när det kommer till detta företags produkter.

Jon Prosser gick ikväll ut med att han ska släppa stora nyheter kring kommande produkter och efter en stund släppte han nyheten att Apple AirPods Studio kommer bli försenade. Trots att produkten inte har visats eller fått ett datum än. Apple ska ha stött på patrull när det kommer till tillverkningen och kommer behöva ta bort några av hörlurarnas funktioner. De kommer som tidigast kunna lanseras i december. Lite senare kom också nyheten om att AirTags kanske kommer tidigare än vi tror – om det beror på förseningen av AirPods Studio som Prosser föreslår eller om Apple har planer på att faktiskt lansera dessa små spårningsbrickor i år vet vi inte. Men den som lever får se.

Jpn Prosser Twitter AirTags

Via: Jon Prosser Twitter. 

 

 

3 gillningar

Det kommer bli så dyrt det här. Jag vill ju fästa en airtag på varje cykel jag har.

Hur många cyklar har du…?

Sju stycken som fungerar, några stycken som behöver repareras

1 gillning

Varför? :joy: Förstår om du haft typ 2-3, där en är en “vanlig” och en är en sån “snabb” :thinking:

en landsvägs racer (att träna på)
en single speed (att köra i malmö och till lomma med)
en damcykel (med stora däck för att köra inne på lunds gatsten)
en minicykel (för att cykla med kids som åker skateboard eller kickbike och snabbt hoppa på och av när kidsen stannar)
en snabb lådcykel (bullitt) när jag ska cykla tillsammans med barn som cyklar och ha deras packning
två christianiacyklar (en behöver repareras) (för att cykla barn som inte orkar gå)
saknar fortfarande en bra mtb

2 gillningar

Okej, inga följdfrågor på det. Förstår att det blir dyrt.

Oj, sju cyklar. Här kommer en lista på mina cyklar:

en stulen cykel (blev stulen utanför affären)
en stulen cykel (blev stulen vid inbrott i cykelförrådet)
saknar fortfarande en cykel

3 gillningar

Låter som du behöver airtags!

Japp, då kan min tredje cykel bli:

en stulen cykel (med airtag)

2 gillningar

Men du kommer veta var den är

Tänker att det är relativt lätt att avlägsna en AirTag från en cykel. Tror inte att det är bästa användningsområdet för dessa taggar.

Inte cyklar? Vad ska vi då ha airtags till?

1 gillning

Jag har tappat räkningen på antal cyklar jag fått stulna :pensive:
De kallar ju Lund för cykelstöldernas huvudstad

Nu är detta ingen produkt jag är intresserad av men att de skulle kapa flera nyckelfunktioner bara för att kunna rulla ut produkten i december är väldigt icke-Apple.

Det beror väl helt på hur pass väl du gömmer den? Om den inte är lätt synlig så är väl inte den direkta tanken hos tjuven att kolla efter en AirTag. Fästa den inne i ramen, t ex.

Gissar inte att det är några stora nyckelfunktioner. Och tror heller inte de kommer stressa ut dem i december utan att vi får se den i mars nästa år typ.

Bara de har kvar sensorer för riktning och play/paus när de är placerade på eller av huvudet, samt trådlös laddning så tror jag de är hemma! :headphones:

image

Går det att tolka det på annat sätt än att det är flera nyckelfunktioner som Apple nu droppar?

1 gillning

Är airTags ens nånting folk saknar eller behöver? Ett 3 pack för 100kr kanske får folk att köpa några. Men känner man Apple rätt så lär väl priset hamna på några hundra kr styck. Och då kommer ingen annan än “nördarna” köpa några för att testa … men de är inget som kommer få majoriteten att köpa ett gäng och sätta ut på allting man äger.

De här är ju en produkt som dom hade tjänat på att sälja förbannat billigt …

Haha, okej då! Men det beror nog också på vad man tolkar som nyckelfunktioner. Kommer det ljud ur dem och har de funktioner jag nämnde tidigare - så lär det bli magiskt!

1 gillning

Möjligt, men Tile ligger väl på 300 kronor stycket. Så får vi ett paket med 3 AirTags för 999 kronor får vi nog vara nöjda.

Tror inte alla upptäckt Tile, så när Apple släpper detta så kommer det snarare nå ut till en större massa och fler kommer få upp ögonen för funktionen och det kommer bli bredare än vad det är idag! :slight_smile: