Skrivbordsbelysning?

Tjenare!
Tänkte fråga här bland alla skrivbordskrigare vad ni har för belysning på skrivbordet? Skulle behöva någon vettig belysning till när jag kör video möten då jag sitter i ett hörn till höger om ett fönster i nordlig riktning. Ganska slimmat skrivbord som inte rymmer mycket mer än min Thunderbolt Display samt Mac Book Pro i vertikal-ställ.
Fundera på en ljusslinga på baksidan av skärmen som lyser upp bakifrån för att få en jämnare spridning av ljudet.

Ljusslinga eller Hue Play gäller!

Något förslag på ljusslinga då Hue grejerna är på tok för dyra och tar en hel del plats. Hade varit najs med en som jag kan koppla via usb och klistra på baksidan av skrämen plus någon form av styrning till denna.

Det jag gillar med Hue är att den kan anpassa ljuset efter vad jag har på skärmen. Så det blir ambilight :slight_smile:

Jag hade faktiskt väntat på Philips Hue på gång med gradient lightstrip för PC-monitors

Annars så kan du ju ta preeecis vad som helst. Just USB vet jag inte om det kan få ström av men det finns många som har egen kontroll.

Jag kör Hue Play bakom skärmen. Fungerar väldigt bra. Så om du hittar något liknande, om du tycker Hue är för dyrt, är du hemma.

Det där med att få Play att anpassa ljuset efter datorn, hur gör du det @Esse

Finns en app till både Mac och Windows :slight_smile:

Om du inte vill köpa den Hues dyra synclåda och lampor/lister så får man leva med en lite kamera över skärmen. Men man kommer ner i kanske en fjärdedel av priset.

Var för TV, inte kollat om det finns för mindre skärmar.

Oh My God Wow GIF

1 gillning

Har en ringlight från wish, fungerar helt ok.

@xms67, sprider den ljuset muukt och fint på väggen? Hur långt från väggen har du din Play?

Måste man ha sync-lådan för att ljuset ska följa skärmens färger på Windows eller bara när man kopplar till TV?

Edit:
Pingar in @Esse kring sync-boxen också :slight_smile:

Den sprider ljuset väldigt bra. Ändå står den ganska nära väggen. Har man typ 0,8-1 cm mellan vägg och skrivbord och så är ytterkanten på ljuset ett par cm in ytterligare. Jag är inte hemma, annars hade jag kunnat ta en bild.

1 gillning

Som jag fattade det så finns det en app. Jag laddade ned den men har inte skrivbordsjobbet hemifrån sedan dess så jag vet inte om det funkar.

Tack för input!
Använder du båda bakom skärmen (är väl 2-pack?) eller kan man ha dem på olika ställen i huset?

De finns singel också. Jag har två bakom TVn(tvåpack) och en bakom datorskärmen.