Skrivare

Hej!

Jag har tröttnat på att muta någon i familjen att knata ner till biblioteket så fort vi behöver få en utskrift, oftast retursedlar, och tänkte köpa en skrivare, och eftersom jag inte skriver ut (1-2ggr per månad) så ofta antar jag att det är laser som gäller idag?
Har inte ägt en skrivare sen min gamla Bubble Jet 200

Enda kravet är att kunna printa via AirPrint…

Ska jag köpa billigaste möjliga eller vad tycker bubblan?

Är det mest retursedlar är det väl bara att köpa den billigaste med AirPrintfunktion. Men vill du skriva ut fotografier och sånt när du nu ändå skaffar skrivare hade jag nog gått upp lite i prisklass

1 gillning

Ping @Randomdude :joy::joy:

Jag har köpt en HP DeskJet 2600, billig och duger mkt bra.

Men torkar inte patronerna ihop rätt kvickt på bläckstråleskrivare?

Jag skulle nog gå på en billig svart laser om du bara ska skriva text mest. Kolla bara vad tonern kostar, ibland kostar de dubbelt så mycket som skrivaren.

1 gillning

Den har funkat bra för mig i alla fall.

Hade ett par omgångar billiga laserskrivare för ett gäng år sedan, problemet var att trumman hade kort livslängd och kostade skjortan att byta ut. Kan dock ha blivit bättre på denna punkt, eftersom det är 15-25 år sedan. :wink:

Senaste skrivarna har därför varit bläckstråle, har aldrig haft problem så länge jag hållt mig till originalpatroner. Pirat har varje gång blivit en besvikelse.

Jag kör också bara originalpatroner, har provat pirat med dåligt resultat. Idag känner t e x mina skrivare igen om det är original eller inte. Så jag skulle inte bli förvånad om det finns funktioner i skrivarna idag som försämrar resultatet om det är icke original patroner.

1 gillning

Det tror jag med. Har bara haft klydd med pirat och köper inte de längre

Hade typ samma krav som dig när jag köpte en för något år sen, dock ville jag ha möjlighet att skriva ut dubbelsidigt. Blev en sån här fungerar svinbra

Ganska billig, wifi eller usb, airprint, google cloudprint och dubbelsidigt.

1 gillning

Jag har en likadan som jag köpte av samma anledning. Är riktigt nöjd med den.

1 gillning

Jag har en liknande, 2340, funkat fin i åratals, det lilla den används!

1 gillning