Skriva på flera språk i iOS?

Hej,

Haft en iPhone och iPad nu i några månader och en extremt frustrerande grej med iOS är att jag konstant behöver byta mellan svenska och engelska tangentbordet. Jag byter väldigt ofta mellan språken och det börjar bli minst sagt frustrerandenär man mitt under en mening måste byta fram och tillbaka mellan tangentbord hela tiden.

På mina tidigare telefoner (Android) har det varit möjligt att skriva på vilket språk jag vill och telefonen kan automatiskt identifiera språket och därefter autocorrecta (autocorrect är ett måste). Enligt min research ska detta också vara möjligt att göra i iOS sen några år tillbaks. Fast detta verkar ej funka för mig på engelska/svenska. Jag misstänker att enbart större språk som engelska/spanska, engelska/portugisiska och engelska/tyska har stöd för detta vilket är helt galet om du frågar mig. Jag vill minnas att det funnits över 10 år på Android. Har redan testat tredje part appar som funkat på Android, men dessa verkar vara riktigt dåliga på iOS.

Finns det någon lösning på detta? Hur gör ni andra när ni skriver på olika språk?

Kör swiftkey till iOS istället på grund av att man kan skriva på engelska och svenska without changing tangentbord.

1 gillning

Trist att det tangentbordet fallerar på flera andra sätt.

Har varit nöjd i flera år ""

Jag med!

1 gillning

Ni är inte tillräckligt kritiska. Fattas väl bara att SwiftKey får Teknikveckan Rekommenderar.

1 gillning

Så här, det positiva överväger nackdelarna. Blir aldrig kompis med Apples inbyggda. Swiftkey är inte perfektion men det är bättre iaf!

Eller så funkar det för våra behov.

2 gillningar

@zop lider ju av semikolondilerium vilket medför att det inte finns något tangentbord som klarar hans behov. :joy::joy::joy:

Ska ge SwiftKey en dag igen. Återkommer med en kort recension.

1 gillning

Står inte ut en dag med detta. Kort recension:

Det är positivt att man numera kan logga in med Apple och dölja sin e-postadress.

SwiftKey tar fortfarande bort mellanslag före ” och » även om man stänger av Autocorrect och inaktiverar English under språk. Hur kan de inte ha rättat den buggen efter alla dessa år?!

Det gick smidigt att radera appen.

Betyg: :teknikveckan:

Hur är det med ursprungsfrågan? Finns det något sätt för iOS och orginaltangentbordet att hantera det här utan att byta språk via jordgloben?

Det fungerar som sagt med vissa språk. Apple måste tillåta det för svenska om det ska fungera.

1 gillning