Skolskjutning i Örebro

pressträff kl 10 , får vi se om dom har någon ny info

Nu har de gått ut med namn och bild:

" Han gick ut nian utan godkänt i ett enda ämne.

Redan i grundskolan reagerade personer i hans närhet på hans beteende.

– Inför högstadiet slutade han prata, han var inte kontaktbar."

Kan man ens gå vidare till högstadiet om man inte har godkänt i ett enda ämne?

Först vill jag bara säga att fy vad hemskt allt det här är! :frowning:

Men när jag gick gymnasiet var intagningspoängen till Teknikprogrammet 40 (4 godkända ämnen alltså), men egentligen krävdes ju mer för att vara behörig.
Vi fick alltså ett original som hade precis 40 poäng, men han hade inte godkänt i tex matte, vilket är en rätt central grej på Teknik...
Men fick någon typ av dispens, dock så försvann han rätt fort av förklarliga skäl.

Hans karriärsplaner var väldigt tydliga, att bli VD eller Maffiaboss, samt att livet skulle bestå av sprit, sex och droger, dock inga kvinnor (jag var tvungen att fråga när han väl sa detta).

Jag blir så trött på dessa kvällstidningar som nu hänger ut alla med socialforbi som massmördare. Och de som uttalar sig om att han inte verkade må bra, ingen som tog sig tid att fråga hur han mådde? Det är inte så svårt och tar kortare tid än att kolla Insta, då kanske det inte hade hänt.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen.

2 gillningar

Nu börjar TV4 gissningsleken, känns väldigt oseriöst att lägga ut något sådant här.

De påstår att mördaren säger "ni ska bort från Europa". Visst kan det låta som det om man läser undertexten men blundar man kan det vara helt andra saker.

https://www.reddit.com/r/Sverige/s/UydXQtTolL

2 gillningar

7 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Man slutar aldrig förvånas av idioten

2 gillningar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

”ni ska bort från europa ” eller
”ja kan inte jobba ” väldigt lika enligt mig , nää :man_surfing: byby

1 gillning

Så sjukt av TV4, riktigt jäkla sinnessjukt.

3 gillningar

Flashback... Ska man lägga detta här eller humortråden?
(skärmbild tagen av GP)

1 gillning

Får mig att tänka på denna. Vad sägs i fotbollsramsan egentligen?

2 gillningar

Eller denna.

1 gillning

Hamnade i en sådan tråd på X igår. Jag tror den som startade genomförde en medveten påverkansoperation men sedan strömmar svaren in från den ene lågbegåvade till den andre. Det är helt otroligt vilka människor som strävar omkring i det fria.

1 gillning